بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح نوجیهی تولید شیشه شیر نوزاد

طرح توجیهی تولید شیشه شیر نوزاد

Rate this post

مقدمه
شیشه‌شیر کودک یک بطری به همراه پستانک است که معمولاً زمانی که مادر با سینه خود کودک را تغذیه نمی‌کند یا برای فردی که نمی‌تواند از ظروفی مانند فنجان بنوشد، استفاده می‌شود. شیشه‌شیر معمولاً زمانی استفاده می‌شود که دسترسی به مادر نباشد.
معرفی محصول
شیشه شیر به‌طور معمول از چهار عضو اصلی تشکیل می‌شود: بطری که مایع را درون خود نگه می‌دارد. سری شیشه شیر که نوزاد مایع را از آن می‌ مکد. سرپیچ که بخشی ضروری و شبیه یک حلقه است و درپوش سری شیشه شیر بین سرپیچ و بطری قرار می‌گیرد و سرپیچ با چرخیدن روی بطری سفت می‌شود تا سری شیشه شیر در جای خودش قرار گیرد. درپوش که در اکثر شیشه شیرها یافت می‌شود، هنگام استفاده نشدن، از ورود گردوخاک و دیگر عوامل بیرونی به درون شیشه شیر جلوگیری می‌کند.

انواع شیشه شیر :
پلاستیکی :

پلاستیک به‌دلیل ارزانی و سبکی بیشترین استفاده را در تولید این محصول دارد؛ شیشه شیرهایی که بطری‌های پلاستیکی دارند، با افتادن نخواهند شکست و رطوبت هوا را به بدنه خود نمی‌گیرند. شیشه شیرهای پلاستیکی در قدیم حاوی نوعی ماده مضر برای بدن انسان بودند (BPA) اما از سال ۲۰۱۲ میلادی، سازمان جهانی غذا و دارو تنها استفاده از پلاستیک‌های بدون “BPA” را در ساخت شیشه شیرها مجاز اعلام کرد.

ویژگی‌های شیشه شیر پلاستیکی :

بوگرفتن

خراشیده‌شدن

فرسوده‌شدن با گذشت زمان

از هم پاشیدن ترکیب پلاستیک در دماهای بالا

وزن سبک

قیمت ارزان

کاهش احتمال شکستگی

شیشه‌ای :
این نوع دارای قیمت بالاتری است و فروش کمتری نسبت به نوع پلاستیکی دارد.

ویژگی‌های شیشه شیر شیشه‌ای :

قیمت گران‌تر نسبت به بطری‌های پلاستیکی

وزن سنگین‌تر نسبت به بطری‌های پلاستیکی

جذب رطوبت محیط هنگام استفاده از مایعات سرد

امکان شکستن

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث اقامتگاه های بومگردی

عمر طولانی

قابل‌بازیافت

بدون مواد شیمیایی مضر

شست‌وشوی آسان

استیل :
شیشه شیرهای استیل از شیشه‌ای و پلاستیکی گران‌تر هستند و البته دارای مقاومت بیشتری نسب به دیگر انواع هستند.

ویژگی‌های شیشه شیر استیل:

قیمت گران‌تر

بدون شفافیت

شست‌وشوی آسان

اغلب شکسته نمی‌شوند

به‌سختی خراشیده می‌شوند

نکات مهم هنگام خرید شیشه شیر

جنس بدنه:  نخستین موردی که هنگام خرید شیشه شیر باید به آن توجه نمایید، جنس بدنه محصول مورد نظرتان است که می تواند با توجه به صحبت های گفته شده ما در بخش قبلی یا از پلاستیک و شیشه ساخته شده باشد و یا ازجنس استیل و سیلیکون در ساخت بطری شیشه شیر مخصوص کودکان استفاده بعمل آورده شده باشد.

درپوش بطری:  نکته بعدی که فارغ از توجه به دیگر فاکتورهای مهم و حائز اهمیت در تهیه نمودن یک شیشه شیر نوزاد باید به آن توجه داشته باشید، برخورداری محصول مورد نظرتان از یک درپوش مستحکم لا ضریب بهداشتی بالا می باشد که سبب می شود همواره سری شیشه شما از تمیزی و پاکی خاصی برخوردار باشد و ضمنا در صورت پُر بودن بطری و ریختن آن بر روی زمین، محتوای درونی آن به بیرون نشت پیدا نکند.

انواع سری:  توجه به شکل و طراحی سری های به کار رفته در تولید شیشه شیرها نیز از دیگر مواردی است که توصیه می کنیم در هنگام خریدتان حتما به آن توجه داشته باشید. سری های شیشه شیرهای مخصوص کودکان در ۴ طرح کلی  ارتودنسی، ضد نفخ، کلاسیک و همچنین شکل سینه مادر طراحی و به بازار عرضه شده اند.

جنس سری:  مهمترین بخشی که بصورت کاملا مستقیم با سلامت کودک و همچنین ایجاد حس خوشایند برای او در دوران شیرخوارگی می شود، جنس سری بطری است که یا از مواد لاتکسی برای ساخت آن استفاده شده است و یا بصورت سیلیکونی در نظر گرفته می شد. هر یک از این دو سری دارای مزایای خاص و منحصر به فردی هستند که پیشنهاد می کنیم قبل از خرید خود حتما با توضیح مزایای آنان آشنایی پیدا نمایید.

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی بسته بندی خرما

میزان گنجایش:  مورد مهم دیگری که در خصوص انتخاب و خرید شیشه شیر مخصوص نوزاد باید ذهن خود را متوجه آن کنید، میزان گنجایش درونی محصول است که تولید کنندگان همیشه با در نظر داشتن سن مصرف کننده این نوع از شیشه های شیر دست به ساخت و ایجاد گنجایش زیاد یا کم برای محصولات کودکانه خود می زنند.

امکانات جانبی:  دسته دار بودن، بند همراه داشتن، برخورداری از خاصیت ضد نفخ، نحوه جریان شیر از سری محصول، درجه بندی بدنه بطری شیر و غیره همگی از جمله امکانات جانبی مخصوص به این قبیل لوازم مربوط به کودکان و نوزادان می باشند که وجود هر یک از آنان می تواند بر روی قیمت نهایی شیشه شیر مورد نظر شما نیز کاملا موثر واقع شود.

اندازه های مختلف:  با توجه به رشد سریع کودکان و احتیاج جسمانی آنان به تغذیه از شیر مادر و شیر خشک تا مدت ها، توصیه می کنیم به سراغ خرید محصولی باشید که در اندازه های مختلفی طراحی و تولید شده باشد تا بدین وسیله بتوانید با بزرگتر شدن فرزند دلبند خود، از شیشه های بزرگتر و یکدستی به لحاظ مشخصه های ظاهری برای سیر نمودن وی استفاده نمایید.

وجه ظاهری:  یک نکته مهم دیگر که حتما حتما باید به آن توجه داشته باشید، خرید شیشه شیری جذاب و خوش آب و رنگ برای استفاده کودکان و نوزادان است تا بتواند آن ها را علاقه مند به استفاده از خود کند و کودک نیز پیوسته راغب به استفاده از آن باشد.

شستشوی آسان:  همواره سعی کنید به دنبال خرید محصولاتی باشید که از قابلیت شستشوی آسان برخوردار باشند تا شما بتوانید چه با دست و چه به کمک ماشین ظرفشویی خانگی تان، خیلی سریع و بی معطلی موفق به شستن کامل تمام بخش های محصول مورد نظرتان شوید.

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید بیسکویت و کوکی

قیمت شیشه شیر:  قیمت شیشه شیر با توجه به نکات گفته شده و همچنین کیفیت ساختاری و وجود امکانات مختلفی که برای آن در نظر گرفته شده است از چند ده هزار تومان آغاز و تا چند صد هزار تومان نیز ادامه پیدا می کند و نهایتا این شما هستید که باید بین هزار و یک مدل شیشه شیر مختلف موجود در بازار، موفق به انجام خریدی دلچسب و مقرون به صرفه برای نوزاد خود شوید.

تجهیزات و مواد مورد نیاز بری تولید شیشه شیر نوزاد

مواد اولیه که شامل مواد پلی کربنات، شیشه، استیل و پلی استایرن می باشد.

قالب گیری به روش دمش تزریقی بطری های شیشه شیر

دستگاه چاپ و لوگو روی شیشه

سرهم بندی اجزاء تشکیل دهنده ی بطری شامل بطری، سرپوش و در نهایت سر پستانک

بسته بندی و برچسب زدن محصول نیز قرم نهایی در این مسیر می باشد.

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری طرح تولید شیشه شیر نوزاد
ظرفیت تولید سالانه : 12 میلیون عدد
مساحت زمین مورد نیاز : 5000 متر مربع
زیر بنای کل : 1500 متر مربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 25-30 نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : 11 میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : 4.5 میلیارد تومان
نرخ بازده داخلی در سال : 31%

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *