بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

ما تحقیقات بازاریابی را انجام می دهیم

مارکتینگ ریسرچ یا تحقیقات بازاریابی مجموعه ای از فرآیندهاست که تولید کننده و مشتریان و مصرف‌کننده نهایی را از طریق جمع آوری اطلاعات به هم متصل می کند. این اطلاعات برای تعریف فرصت ها و تهدید های بازاریابی ، ارزیابی فعالیت‌های بازاریابی و درک بهتر نسبت به فرآیند بازاریابی و بهبود آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تحقیقات بازار (market research) چیست؟

تحقیقات بازار یکی از موثرترین راه‌ها برای پیدا کردن بینش نسبت به مشتریان و رقیبان در صنعت است. هدف از تحقیقات بازار به دست آوردن اطلاعاتی است که در تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکار مهم هستند. مخصوصاً برای تصمیمات کسب‌وکارهای کوچک برای ورود به حوزه‌ای جدید یا تولید محصولات جدید،تحقیقات بازار بسیار مهم و تأثیرگذار است.

روش‌های مختلفی در تحقیقات بازار یا مارکت ریسرچ وجود دارد که کسب‌وکارها از آن‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده از محصول استفاده می‌کنند.

در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

100
تجزیه و تحلیل بازاریابی
80
نوآوری در استراتژی
90
استراتژی مالی

ما همیشه آماده کمک به مشتریان خود هستیم

در حال توسعه فرایندها و رویه های بازاریابی

چگونه کار می کند و چگونه ما آن را انجام می دهیم

متخصصان ما آماده هستند تا با استفاده از روش های عملی و شروع از اهداف تحقیقاتی شما ، تجزیه و تحلیل از بازار به طور کلی و اجزای جداگانه آن (رقبا ، مصرف کنندگان ، محصول و غیره) را ارائه دهند.

4 روش تحقیقات بازاریابی:

شرکت اوجا کسب و کار قاف،  به‌عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر و متخصص در تحقیقات بازار با پشتوانه ۱0 سال تجربه موفق در این زمینه یاریگر کسب‌وکارها در امر تحقیقات بازار است.قافکو با بهره‌گیری از کارشناسان خبره توانسته تیمی بسیار پویا و فعال در سراسر کشور ایجاد کند.

قافکو

برنامه ریزی و استراتژی تجاری

آشنایی با مشتریان مرتبط با کسب و کارتان  

  

بسیاری از کسب‌وکارها تصور می‌کنند نسبت به مشتریان خود شناخت دارند. اما بعد از مارکتینگ ریسرچ، متوجه اشتباه خود درباره مشتریان شده‌اند. با انجام تحقیقات بازار، می‌توانید یک پروفایل از ویژگی‌های مشتریان به‌صورت میانگین تهیه کنید. ویژگی‌هایی مثل عادات خرید، اینکه چقدر برای هر نوع محصول حاضرند هزینه کنند و چه قابلیت‌هایی در محصولات برای آن‌ها مهم‌تر است. با این بررسی در کنار بررسی رقیبان می‌توانید، مشتریان را به خرید محصول خود در مقابل محصول رقیب ترغیب کنید.

مزایای انجام تحقیقات بازار

انجام تحقیقات بازار مزایای بسیار مهمی برای کسب‌وکار‌ها دارد.  این فرایند نه‌تنها در شروع کسب‌وکار، بلکه برای کسب‌وکارهای قدیمی نیز می‌تواند راه‌گشا و مفید باشد. 

  • تحقیقات بازار باعث سرمایه‌گذاری مطمئن می‌شود:

    انجام درست و اصولی تحقیقات بازار باعث شناخت صحیح بازار شده و ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای ناشناس را به حداقل می‌رساند. با بهره‌گیری از اطلاعات جمع‌آوری شده از این فرایند می‌توان گام‌های مالی مطمئن‌تری برداشت.

  • تحقیقات بازار باعث شناسایی تهدید‌ها و فرصت‌های بالقوه می‌شود:

    عموما تحقیقات بازار در محیط بیرونی سازمان انجام شده و از همین رو باعث شناخت و آگاهی از تهدیدها و فرصت‌های بالقوه سازمان می‌شود.

  • باعث تقویت موقعیت کسب‌وکار بین مشتریان می‌شود:

    شناخت درست و اصولی مشتری و ارائه خدمات در راستای این نیازها باعث ایجاد اعتماد و محکم کردن جای پای کسب‌وکار بین مشتریان می‌شود.

  • تحقیقات بازار باعث تسهیل تدوین استراتژی می‌شود:

    داده‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده در فرایند Market Research باعث آسان شدن تدوین استراتژی‌های سازمان می‌شود.

  • استفاده از تحقیقات بازار ایجاد خلاقیت می‌شود:

    استفاده از داده‌ها و اطلاعات مورد اعتماد به سازمان خط فکری مشخصی داده و باعث می‌شود سازمان‌ها با تفکر در مورد روش‌ها، ایده‌ها و ابزارهای جدید برای بهبود اثربخشی کسب‌وکار قدم بردارند.

  • تحقیقات بازار به کسب‌وکار کمک می‌کند تا جلوتر از رقبا حرکت کنند:

    استفاده بهینه از یافته‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده باعث می‌شود تا سازمان‌ها گام‌هایی فراتر از رقبا برداشته و پیشرفت بهتری نسبت به آنان داشته باشند.

  • مقرون‌به‌صرفه است:

    انجام تحقیقات بازار نسبت به ارزشی که برای سازمان می‌آفریند بسیار مقرون‌به‌صرفه و منطقی است.

 

مراحل انجام تحقیقات بازار

انجام تحقیقات بازار مراحل گوناگونی دارد. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم یکی از برترین منابع برای شناخت تحقیقات بازار کتاب مدیریت بازاریابی ۳ استاد است. در این کتاب ذیل تیتر فرایند تحقیقات، ۵ مرحله اصلی برای انجام تحقیقات بازار بیان شده است:

مرحله اول: تعریف مساله
مرحله دوم: تعیین و تنظیم فرضیه‌ها
مرحله سوم: طراحی تحقیق
مرحله چهارم: جمع‌آوری داده
مرحله پنجم: تجزیه‌وتحلیل، تعبیر، تفسیر و عرضه یافته‌ها
خدمات
اطلاعات تماس
به ما سر بزنید

شعبه 1:گیلان، رشت بلوار امام شعبه 2:گیلان، ماسال، خیابارن ولیعصر

013-4366-9909

0911-637-3137

013-3332-2095

ایمیل ما

info@ghafco.ir

برای شروع آماده هستید؟