بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی تولید الکل ضد عفونی کننده

طرح توجیهی تولید الکل ضد عفونی کننده

Rate this post

مقدمه
ضد عفونی کننده ها یا مواد آنتی سیتیک دسته ای از مواد زیست کش هستند که در سطح بافت های زنده پوست و بدن استفاده می شوند و با اثر بر باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها و سایر ارگانیسم ها آن ها را ازبین می برند یا از رشد آن ها جلوگیری می کنند .
این گروه از مواد جدا از آنتی بیوتیک ها و گندزاها هستند ، زیرا آنتی بیوتیک ها در داخل بدن باکتری را به طور ایمن از بین می برند .
یک نوع ضد عفونی کننده مکمل یا جایگزین برای شستن دستان با آب و صابون است . گونه های ضدعفونی کننده دست و سطوح متفاوتی از این نوع ضد عفونی کننده به شکل های فوم ،ژل و محلول مایع وجود دارد .

معرفی محصول
الکل ، مادهای آلی است که از مواد طبیعی به دست می آید. این روزها دونوع الکل برای مردم شناخته شده است ، الکل اتیلیک یا (اتانول) و الکل متیلیک یا (متانول) . اولی کاربرد طبی دارد و دومی کاربرد صنعتی ، به بیان ساده تر اتانول مفید است و متانول کشنده!
الکل طبی در واقع همان اتانول است که از خلوص بسیار بالایی برخوردار بوده و به طور طبیعی در نوشیدنی‌های تخمیر شده وجود دارد. اتانول بویی بسیار قوی و   سوزاننده داشته و در صورت مشتعل شدن دارای شعله‌ای آبی رنگ است. همچنین ، الکل صنعتی در آزمایشگاه‌ها و صنایع داروسازی کاربرد بسیار زیادی دارد زیرا این الکل بهترین حلال آلی می باشد. الکل به دلیل داشتن این خاصیت در صنعت عطرسازی، رنگ‌سازی و… استفاده می‌شود. همچنین از الکل در بسیاری مواقع برای جلوگیری از رشد میکروبی در فرآورده‌های دارویی استفاده می‌کنند.

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث کارخانه تولید شیشه سکوریت

مزایا و معایب الکل ضد عفونی کننده
از جمله مزایای استفاده از الکل به عنوان ضد عفونی کننده می توان به این اشاره کرد که الکل به راحتی قابل استفاده است ، روی سطح باقی نمی ماند و دارای بوی قابل قبول ، عملکرد سریع و طیف گسترده ای از فعالیت ضد میکروبی است . محدودیت های استفاده از الکل
نیز شامل عملکرد کند در برابر ویروس های غیر توسعه یافته ، عدم فعالیت اسپوریک ، کاهش فعالیت در حضور مواد آلی ، خاصیت پاک کنندگی محدود و اشتعال پذیری است .

بازار محصول :
در دوران شیوع ویروس کرونا یکی از سبک های تغییر یافته زندگی مردم ایران همین روی آوردن شهروندان عادی و معمولی به استفاده ثابت از شوینده ها و ضدعفونی کننده ها الکلی است ، اما در این میان هنوز واردات مسیر اصلی تامین الکل مصرفی در ایران است و به باور کارشناسان این حوزه و حوزه های مختلف دیگر آنطور که بایدو شاید هیچ برنامه ای برای استفاده از ظرفیت های تولید الکل داخل کشور
وجود ندارد. تا پیش از شیوع همه گیر ویروس کرونا هنجار های اجتماعی ایران آنقدر سنگین بود که در عرصه رسمی و قانونی برای الکل
و مشتقاتش غیر از بازار محدود مراکز درمانی و بیمارستانی بازار دیگری نباشد.
اما پس از شیوع ویروس کرونا الگوی رفتار های بهداشتی مردم آنقدر زیرورو شده است که حالا الکل و مشتقاتش برای خود در سبد بهداشتی و دارویی خانوارها صاحب جایگاه مشخص و تعریف شده باشند شاهد این ادعا بطری های کوچک حاوی ژل های ضدعفونی کننده و شوینده های الکلی هستند که این روزها علی الخصوص در اوج کرونا توسط مردم خریده و خالی می شوند .

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی چند لایه

انواع ضدعفونی کننده ها :
الکل ها
هالوژن ها
ترکیبات چهار تایی آمونیوم
فنولیک ها ( منفرد و یا چند گانه )
آلدئید ها
ضد عفونی کننده های پر اکسید هیدروژن و پر منگنات پتاسیم

فرایند تولید، تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز :
میکسر دو جداره حرارتی
لوله کشی های حرارتی
هموژنایزر
مخزن ذخیره
پمپ دنده ای
پرکن ثقلی
لیبل زن
جت پرینتر
تونل شیرینگ اتومات

دستگاه پرکن
تیوپ پرکن

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری تولید الکل ضدعفونی کننده 
ظرفیت تولید در سال : 800 تن
مساحت زمین مورد نیاز : 2000 متر مربع
زیربنای کل : 700 متر مربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 9 – 12 نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : 1.7 میلیارد تومان
ارزش ماشین آلات و تجهیزات : 650-900 میلین تومان
میزان نرخ بازده داخلی : 33%

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *