بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح تولید پارتیشن چوبی

Rate this post
مقدمه

امروزه تقسیم بندی سالن های بزرگ بدون دیوار توسط پارتیشن ایده آل ترین شکل تقسیم بندی محیط های اداری ،شرکت ها و سازمان ها می باشد. در صورتیکه نیاز باشد در یـک محـیط اداری میتوان بدون صرف وقت و خرابی و بازسازی ناشی از ساخت و ساز، فضا های اختصاصی مورد نیاز ایجاد کرد. با توجه به سرعت بالا و سهولت نصب، وزن به نـسبت کـم در مقایـسه بـا دیوارهـا ی پیش ساخته، زیبایی خاص و رنگبندی های متنوع همچنین امکان تغییر چیدمان بر اساس نیاز های کاربران و به شکل دلخواه در بیشتر شرکت ها برای جدا سازی و اختـصاص فـضا هـا از پارتیشن استفاده می شود که باعث صرفه جویی در فضا و هزینه می شود.

 

کشور های عمده تولید کننده و مصرف کننده پارتیشن چوبی

در حال حاضر مصرف پارتیشن های چوبی مخصوصا پارتیشن های ساخته شده از MDF ، به دلیل مزایای زیادی که این محصولات نسبت به محصولات فلزی دارند ، دارای جایگاه بسیار خوبی در بازار امروز می باشند و تقریبا اکثر کشورها از این محصولات استفاده می کنند .

از بین کشورهای عمده تولید کننده پارتیشن های چوبی می توان کشورهای ایتالیا ، ترکیه و چین را نام برد ، که شرکت لاس مابیلی ایتالیا ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان صاحبان سبک در زمینه تولید پارتیشن است .

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید لوله پی وی سی
بررسی کالاهای جا یگزین پارتیشن

به طور کلی در مورد کالاها و محصولات جایگزین برای پارتیشن می توان از انواع دیوار ها از جمله دیوار های پیش ساخته و پانل ها و حتی انواع دیگر پارتیشن از جمله پارتیشن های فلزی نام برد که البته با توجه به تنوع و زیبایی و کاربرد های فراوان پارتیشن چوبی تقاضای آن از افزایش روز افزونی برخوردار است و محصولات جایگزین آن چندان بر تقاضای پارتیشن چوبی تاثیر گذار نمی باشد.

 فرایند تولید پارتیشن چوبی

ابتدا ورق های روکش داده شده MDF ، در قسمت برش برای تولید محصولات مختلف برش داده می شود ، تا ابعاد مورد نظر بر حسب نقشه های طراحی شده بدست آید .

پس از پایان برشکاری مجددا ابعاد و محل های برش کنترل می گردد ، تا مطالعات آن ها با نقشه طراحی شده تایید گردد .

ورق های برش خورده جهت تامین منظور نهایی تولید و همچنین برش قسمت های طرح دار با دستگاه پانل بره ، برش داده می شوند .

پس از برشکاری در این قسمت محصول باید با نقشه نهایی مطابقت داشته باشد ، که این امر توسط قسمت بازرسی برش بررسی می شود .

ورق های برش خورده در دستگاه پانل بره ، جهت پوشاندن محل های برش به قسمت ( BANDING ) برده می شود .

در این دستگاه نوارهای ( p.v.c ) بر روی لبه های برش خورده چسبانده می شود و محصول پس از بازرسی دقیق ، به قسمت مونتاژ فرستاده می شود .

برای مونتاژ قطعات آماده شده ، مونتاژ کاران با استفاده از وسایل و یراق آلات مورد نیاز ، قطعات را به یکدیگر متصل کرده و سپس محصول تولید شده توسط کنترل کیفی مورد بازرسی نهایی قرار می گیرد .

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید کاغذ سولفیت
ماشین آلات مورد نیاز ، جهت اجرای طرح توجیهی تولید پارتیشن چوبی
  • برش کاری
  • پانل بر
  • سوراخ کن
  • لبه چسبان و مونتاژ قطعات
  • انبارش محصول
بررسی بازار پارتیشن

درحال حاضر مصرف پارتیشن های چوبی مخصوصا پارتیشن های ساخته شده از mdfدربازار امروز به دلیل مزایای زیادی که این محصولات نسبت به محصولات فلزی دارند دارای جایگاه بسیار خوبی می باشد و تقریبا اکثر کشور ها از این محصولات استفاده میکنند .

با توجه به رشد روز افزون استفاده از پارتیشن های چوبی در هر دو بخش خانگی و اداری و توجه به موارد متعدد کاربرد چنین محصولاتی و با توجه به افزایش روز افزون جمعیت کشورمان و در نتیجه افزایش ساخت و ساز مسکن ،تعداد شرکتهای خصوصی،تعداد ادارات و بانک ها و…

بازار مناسبی برای این محصولات پیش بینی میگردد.

نتایج مطالعه بازار پارتیشن چوبی نشان از ان دارد که این بازار از رشد مصرف بالایی برخوردار است و خواص چوب های مصنوعی روکش شده موجب گردیده است بازار مصنوعات چوبی از استفاده از نئوپان با انواع روکش مصنوعی mdf چوبهای طبیعی به سمت استفاده روزافزون از مصنوعات تغییر یابد .

بنابراین بازار پارتیشن چوبی قابل توسعه بوده و قابلیت جذب تولیدات واحد های جدید را دارا می باشد .

با این وجود ورود به بازار پارتیشن چوبی و اجرای طرح تولید این محصول دارای توجیه اقتصادی بوده و از سو آوری بالایی برخوردار است.

 

اهمیت استراتژیکی پارتیشن

امروزه با توجه به افزایش روز افزون جمعیت در دنیا استفاده بهینه از فضا های موجود در هر شرکت، سازمان یا ارگان اعم از دولتی یا خصوصی به یکی از موضوعات حیاتی و مورد بحث مدیریتی تبدیل شده است .زیرا بیشتر سازمان ها از کمبود فضای کافی و عدم استفاده بهینه از فضاهای موجود رنج می برند.
درچند سال اخیر برای رفع این مشکل ایده های جدیدی پا به عرصه ظهور گذاشته اند که یکی از متداول ترین آن ها پارتیشن بندی فضاهای موجود است .

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید لامپ LED

به طور کلی از مزیت های پارتیشن بندی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بهینه از حداکثر فضای موجود
  • استفاده از فضا های پرت موجود
  • دکوراسیون داخلی و زیبایی ظاهری شرکت
  • امکان تغییر چیدمان داخلی به شکل دلخواه
  • صرفه جویی در هزینه و زمان

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *