بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح احداث کارگاه طلاسازی

Rate this post

مقدمه
طلاسازی، هنر باستانی قالب گیری طلا به اشیاء پیچیده، تاریخچه ای غنی دارد که چندین هزار سال را در بر می گیرد. این شکل هنری از اولین تمدن ها سرچشمه گرفته و در طول قرن ها تکامل یافته است و منعکس کننده تغییر سلیقه ها و فناوری های دوره های مختلف است.

هنر طلاسازی، عمل ساختن اشیاء از طلا، تاریخچه غنی و متنوعی دارد که در فرهنگ‌ها و اعصار گسترده می‌شود. یکی از اولین دوره های شناخته شده طلاسازی به دوران ماقبل تاریخ یعنی حدود 4000 سال قبل از میلاد برمی گردد، زمانی که طلا برای اولین بار توسط انسان کشف و مورد استفاده قرار گرفت. فرهنگ وارنا، فرهنگ کالکولیتیک در شمال شرقی بلغارستان، نقش مهمی در این توسعه اولیه زرگری ایفا کرد.

فرهنگ وارنا، مربوط به حدود 4500 سال قبل از میلاد، به دلیل نمونه های پیچیده خود از قدیمی ترین متالورژی طلا در جهان شناخته شده است. نام این فرهنگ برگرفته از گورستان وارنا است، یک مکان باستان شناسی که در آن قدیمی ترین مصنوعات طلایی جهان (4600 قبل از میلاد – 4200 قبل از میلاد) پیدا شده است. این مصنوعات شامل زیورآلات و جواهرات طلای متعددی بود که نشان می‌دهد زرگری در فرهنگ وارنا یک صنعت جاافتاده است. طلاسازان فرهنگ وارنا در فنون مختلفی مانند ریخته گری، چکش کاری و حکاکی مهارت داشتند. آنها طیف وسیعی از اشیاء از جمله جواهرات، اقلام تشریفاتی و مصنوعات تزئینی را خلق کردند. این اشیاء اغلب دارای طرح‌ها و نقوش پیچیده‌ای بودند که نشان‌دهنده باورها و سبک زندگی مردم آن دوران بود.

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی کسب و کار آنلاین لوازم آرایش

با توجه به تغییرات سریع در بازار جهانی، لازم است که کارگاه طلاسازی با استفاده از روش‌های نوین، بهبود پیدا کند. با تحقیقات و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان تولیدات خود را به بازارهای جدید گسترش داد. استفاده از متدولوژی های پیشرفته و جذب نیروهای متخصص در این حوزه می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار کمک کند.برای احداث کارگاه طلاسازی، تجهیزات و ماشین‌آلات مدرن لازم است. همچنین، آموزش و پرورش نیروهای متخصص و مجرب نقش بسزائی در بهبود کیفیت محصولات دارند. تسریع در فرآیند تولید، مانند آنالیز و بهینه‌سازی فرآیندهای تولید، می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید و افزایش سود به شرکت کمک کند.
در نتیجه، احداث کارگاه طلاسازی نه تنها به بهبود عملکرد صنعت طلا و جواهرات منجر خواهد شد بلکه می‌تواند به ارتقاء سطح صنعتی و اقتصادی کشور نیز منجر شود. به همین دلیل، به این موضوع باید با توجه و دقت لازم پرداخت و تمام تلاش‌های لازم برای تحقق آن انجام داد.

مراحل ساخت طلا در کارگاه جواهر سازی

1-طراحی و ایده پردازی
طراحی و ایده پردازی جواهرات طلا یک فرآیند پیچیده است که نیاز به توجه دقیق به جزئیات و حس خلاقیت دارد. انتقال از مفهوم به خلق شامل مجموعه ای از مراحل است که یک قطعه را با ظرافت و پیچیدگی زنده می کند. برای ایده‌ پردازی یا همان طرح اولیه ساخت طلا، باید مواردی مانند شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و .. در نظر گرفته شود.

2- پیاده‌سازی طرح به‌صورت دستی
طلاسازان انواع انگشتر، دستبند، النگو و .. را با الهام گرفتن از عناصر مختلف طراحی می‌کنند. بعد از طراحی دستی این افراد نمونه ساخته شده را از نظر دوام، راحتی و زیبایی مورد بررسی قرار می‌دهند و در صورت وجود هرگونه ایراد در طراحی آن را برطرف می‌کنند.

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی

3- مدلسازی سه بعدی
این مرحله جزو زمانبرترین مراحل ساخت طلا است که توسط نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود. 

4- قالب بندی سه بعدی توسط پرینتر سه بعدی
به عنوان مواد اولیه به پرینتر سه بعدی موم و مواد رزینی داده می‌شود تا قالب سه بعدی با استفاده از این متریال ساخته شود. کیفیت قالب ساخته شده تا حدود زیادی به کیفیت موم و رزینی بستگی دارد که به عنوان ماده اولیه در اختیار پرینتر قرار داده شده است

5-ریخته گری رزین
در مرحله ریخته‌گری، ریخته‌گر طلا را بر اساس عیار و رنگی که می‌خواهد طلا را با آن بسازد، ذوب می‌کند. ذوب طلا در دما و شرایط خاص محیطی باید انجام شود. بعد از اینکه طلا به‌طور کامل آب شد، طلای ذوب شده از کوره خارج و به سرعت درون قالب ها وارد می‌شود.

6-پرداخت و سوهان کاری
در این مرحله قسمت های اضافی طلا توسط سوهان خارج می شود.

7- مخراج کاری
در این مرحله سنگ های قیمتی بر روی طلا قرار می گیرند.

8- پرداخت نهایی
برای اینکه طلای تولید شده جلوه زیبایی داشته باشد در این مرحله پولیش کاری انجام می شود.

9-شستشوی طلا
با روش دستی یا دستگاه التراسونیک طلا شسته می شود.با استفاده از این دستگاه‌ سطح طلا به‌طور کامل از وجود هرگونه ناخالصی پاک خواهد شد و طلا به جلای بیشتری خواهد رسید.

10-آبکاری
برای اینکه یک طلا به نهایت جلا، زیبایی و سطح صیقلی خود برسد، باید سطح آن را با یک لایه طلا پوشاند. این عمل به عنوان آبکاری طلا شناخته می‌شود

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تاسیس عطاری

11- کنترل کیفی نهایی
در این مرحله از ساخت طلا و جواهر، زیور ساخته شده زیر نظر کارشناسان مربوطه می‌روند و آن‌ها به‌طور کامل زیور را مورد بررسی قرار می‌دهند تا از کیفیت ساخت، مقاومت، راحتی استفاده، استحکام سنگ‌های به کار رفته شده در ساخت زیور، قیمت، ایمنی قفل‌ها و .. اطمینان حاصل کنند.

برخی از خدمات کارگاه طلاسازی به صورت زیر است:
آبکاری طلا و جواهرات
ساخت طلای سفارشی
حکاکی طلا و جواهرات
آموزش طلا سازی
فروش ابزار و ماشین آلات طلاسازی
ریخته گری طلا، ریخته گری نقره، ریخته گری برنج، ریخته گری برنز، ریخته گری مجسمه
ایده پردازی و طراحی طلا و جواهرات
تعمیرات طلا و جواهرات از جمله:
تمیزکاری جواهرات
لحیم کاری جواهرات
مخراجکاری جواهرات
پرداخت جواهرات ( پولیش و جلا )

ابزار و تجهیزات طلاسازی
۱. انبر جواهرسازی

۲. سوهان جواهرسازی

۳. فرچه جواهرسازی

۴. تجهیزات جوشکاری یا لحیم کاری
تخته نسوز توری
پایه چفت گیره
فندک جوشکاری و گاز فندک
عینک محافظ
چفت گیره

۵. اره طلاسازی
فرز
سوهانچه
برنیشر
پوشر
گیره پیچ

6.دستگاه آبکاری

7.دستگاه پرداخت طلا

8.دستگاه کوره ذوب

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث کارگاه طلاسازی
ظرفیت : 600 کیلوگرم
مساحت زمین مورد نیاز : 250 مترمربع
زیر بنای کل : 150 متر مربع
تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 15 نفر
میزان سرمایه گذاری ثابت : 4 میلیارد(بدون احتساب زمین)
ارزش ماشین آلات و تجهیزات: 2 میلیارد تومان
میزان نرخ بازده داخلی : 42

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *