بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی تولید دستمال مرطوب

Rate this post

امروزه دستمال مرطوب به عنوان یکی از محصولات مهم و پر کاربرد در زندگی روزمره افراد مورد استفاده قرار می گیرد.این دستمال ها می توانند به راحتی برای تمیز کردن دست و ضد عفونی کردن لوازم مختلف مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر آن بسیاری از افراد این دستمال ها را برای پاک کردن لوازم آرایشی خود مورد استفاده قرار می دهند. لازم به ذکر است که انواع آلودگی ها و مواد عفونی با استفاده از این دستمال ها به سادگی پاک می شوند. 

بنابراین با توجه به بازار وسیع متقاضیان این محصول می توان نتیجه گرفت اجرا و راه اندازی واحد تولیدی دستمال مرطوب دارای توجیه اقتصادی بوده و میتواند سودآوری مطلوبی با خود به همراه داشته باشد. 

 

معرفی محصول

یکی از ساده ترین لوازمی که برای نظافت مورد استفاده قرار می گیرد، انواع دستمال مرطوب است. این دستمال ها قدرت جذب بالایی برای پاک کردن گرد و غبار و آلودگی های مایع داشته و در زمان بسیار کوتاهی آلودگی های سطحی را از بین می برند. این دستمال ها یكی از منسوجات بی بافت می باشند که از دو روش سوزن زنی و اسپان لیس تولید می شوند. امروزه به دلیل آن که روش سوزن زنی موجب آسیب رساندنن به الیاف در طول پروسه می شود، روش اسپان لیس جایگزین روش سوزن زنی شده. در فرایند اسپان لیس با استفاده از انرژی جنبشی آب، الیاف با یکدیگر درگیر می شوند، لذا آسیب به الیاف کاهش می یابد علاوه بر اینکه میزان تولید نیز افزایش می یابد.همچنین نرمی، راحتی و سازگاری با محیط زیست از مزیت های روش جدید اسپان لیس بوده که امروزه مورد توجه تولیدکنندگان قرار دارد. در این روش الیاف مصرفی در دستمال های مرطوب عمدتا الیاف پنبه ، ویسكوز و پلی استر است كه كاملا پاك شده و عاری از هر گونه ناخالصی و گرد و غبار می باشند و در بسته های فشرده بسته بندی و مورد مصرف قرار می گیرند. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی گردشگری سلامت 

این دستمال ها بر اساس نوع کاربرد، دسته بندی های گوناگونی دارند. به طور کلی سه دسته مهم که شامل موارد پزشکی، بهداشتی و مصارف نظافت شخصی، نظافت آشپزخانه و وسایل منزل و دستمال هایی با مصارف صنعتی برای پاکسازی انواع چربی های ماشین آلات صنعتی و خودروها می باشند. لازم به ذکر است دسته ای دیگر از انواع دستمال های مرطوب برای مراقبت از حیوانات خانگی در منزل و نظافت آنها استفاده می شود. این پدهای مخصوص به حیوانات حاوی اسید بولیک، پتاسیم کلراید، سدیم بورات و هستند. از آن ها برای سگ و گربه و پرندگان مختلف استفاده می شود. الیاف لطیف این دستمال ها برای تمیز کردن چشم و گوش حیوانات مناسب هستند. 

از مزایای انواع این دستمال ها می توان به قدرت پاک کنندگی انواع چربی ها و آلاینده ها، پاک کنندگی گرد و غبار، دوده و رسوبات ناشی از هوای آلوده، قابلیت نگهداری آسان، استفاده آسان و سریع، ضد حساسیت، لطیف، سبک، کم حجم و بدون پرز دهی، قابل استفاده در هتل ها، آرایشگاه ها و یا در هنگام مسافرت، عدم ایجاد سفیدک روی پوست پس از استفاده و …. اشاره کرد. 

امروزه فرآیند تولید از نظر تكنولوژی و مقدار تولید در کشور گویای آن است که بر خلاف گذشته بخش قابل توجهی از دستمال های مرطوب موجود در بازارها از تولیدات داخلی بوده که همین امر نشان دهنده  توان رقابتی این محصول تولیدی در مقایسه با محصولاتی است که در گذشته از طریق واردات تامین می شد.  

تجهیزات، مواد اولیه و تعداد پرسنل مورد نیاز 

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی واحد تولید دستمال مرطوب: 

  • خط حلاجی 
  • كارد وWebforming   
  • خط باندینگ و خشك كن 
  • خط اشباع سازی و خشك كن 
    • دستگاه های بسته بندی اتوماتیک 
    • سیم کشی های مخصوص 
    • ماشین علامت گذاری تاریخ 
    • دستگاه انباشته شدن خودکار 
    • کاتر چرخشی 
    • دستگاه کشش دستمال مرطوب 
    • دستگاه رطوبت سازی به صورت کمی 
    • دستگاه بازکن خودکار 
شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی ساخت پارچه

 

تعداد پرسنل مورد نیاز برای تولید سالیانه 12 هزار تن دستمال مرطوب، بین 40 تا 45 نفر می باشد. 

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری

میزان سرمایه لازم برای اجرای طرح تولید دستمال مرطوب به حجم تولید مد نظر تولید کننده بستگی دارد. به طور تقریبی می توان گفت میزان سرمایه ثابت لازم در این طرح با ظرفیت تولید سالیانه 12 هزار تن دستمال در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع با سالن تولیدی به مساحت 1200 مترمربع، حدودا 16 میلیارد تومان برآورد می شود.  

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *