بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی بسته بندی حبوبات

طرح توجیهی بسته بندی حبوبات

Rate this post

مقدمه
بسته بندی یکی از مهم ترین مراحل تولید مواد غذایی است. نقش عمده بسته بندی، حفاظت از کالای درون آن در برابر صدمات فیزیکی و عوامل نامساعد محیطی مانند رطوبت و عوامل فساد زا است. بسته بندی حبوبات مانند عدس، ماش، لپه، نخود و لوبیا علاوه بر افزایش ماندگاری محصول پلی است بین کالای درون بسته و مصرف کننده و وظیفه حفط کیفیت محصول از محل تولید تا میز مصرف کننده را دارد. اگر چه کشور ایران در تولید و صادرات حبوبات وضعیت خوبی دارد اما همچنان واردات حبوبات نیز رواج دارد. صادرات حبوبات بسته بندی شده به کشورهایی مانند عراق، قطر و امارات متحده عربی انجام می‌شود.در کشورمان مصرف سرانه حبوبات و غلات و خشکبار بسیار بالاست به همین دلیل طرح بسته بندی حبوبات می‌تواند یک فعالیت اقتصادی سودمند باشد. طرح بسته بندی حبوبات طرحی زود بازده، کم ریسک و با حداقل سرمایه است.

معرفی محصول
زمانی که حبوبات به شکل بسته بندی شده به بازار عرضه می شوند باعث می شود خریدار بدون کمک گرفتن از فروشنده خرید خود را انجام دهد و اگر این بسته بندی از کیفیت بالایی برخوردار باشد مشتریان در خریدهای بعدی خود با مشاهده نام برند تصمیم به خریداری محصول می گیرند. در بسته بندی حبوبات علاوه بر سهولت خرید جذابیت بسته را میتوان در نظر گرفت که انتخاب کاغذ، پلاستیک، رنگ و طرح روی بسته حائز اهمیت است. بسته بندی حبوبات باعث انطباق محصول با معیارهای بهداشتی می شود. بسته بندی حبوبات شامل انواع مختلف بسته بندی پلاستیکی، سلفونی، جعبه‌ای و نایلونی است که برای حفظ بهتر محصول و جلوگیری از آلودگی و تلفات هنگام مصرف استفاده می‌شود. بسته بندی حبوبات می‌تواند به صورت پاکت، جعبه، کیسه و یا بسته‌بندی خودکار باشد.

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث واحد کشت جینسینگ

وقتی صحبت از طراحی بسته بندی حبوبات به میان می آید، رویکردهای مختلفی وجود دارد که می توان اتخاذ کرد. به عنوان مثال، یک شرکت حبوبات ممکن است از طرحی استفاده کند که محتویات بسته را به دقت نمایش دهد و به مشتریان از کیفیت و محتوای واقعی محصول اطمینان دهد. ایجاد طراحی بسته بندی موثر برای حبوبات نیازمند در نظر گرفتن دقیق عواملی مانند مخاطب هدف، خود محصول و هویت برند است. یک بسته بندی با طراحی خوب باید از نظر بصری جذاب و کاربردی باشد و از محصول محافظت کند و حمل و نقل و نگهداری آن را آسان کند.

مزایای بسته بندی حبوبات
بسته بندی حبوبات دارای فواید متعددی است که به شرح زیر می‌باشد:
حفظ کیفیت محصول
نگهداری بهداشتی و آسانتر
کاهش تلفات هنگام مصرف
ارزشگذاری برای مصرف‌کننده
انطباق با معیارهای بهداشتی
حفظ حبوبات از آسیب‌های جانوران موذی
افزایش سودآوری

تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی حبوبات 

1- سیستم بوجاری

سیستم بوجاری شامل فن، سرند فوقانی و الک صنعتی می باشد.

در این مرحله، حبوبات با استفاده از دستگاه بوجاری و نیروی انسانی از آلودگی‌ها، گردوخاک و باقی مانده‌های دیگر پاکسازی می‌شوند.

2- دستگاه سورتینگ

این مرحله برای جداسازی حبوبات با کیفیت از حبوبات نامناسب و ضایعات استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی لیزری و اپتیکال، حبوبات را بر اساس ویژگی‌هایی مانند اندازه، شکل، رنگ و وزن، جداسازی و دسته‌بندی می‌کند

3- دستگاه پولیش زنی

در این مرحله، حبوبات با استفاده از دستگاه پولیش، از پوست و لایه‌های بلا‌استفاده پاکسازی می‌شوند.

4- دستگاه  توزین و بسته بندی

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید مبلمان

در این مرحله، حبوبات با استفاده از دستگاه توزین، به صورت دقیق وزن شده و سپس در بسته‌بندی‌های مناسب بسته‌بندی می‌شوند. بسته‌بندی حبوبات می‌تواند به صورت دستی یا با استفاده از دستگاه‌های بسته‌بندی انجام شود.

نیروی انسانی مورد نیاز 

  • مدیر طرح: 1نفر
  • تنکسین فنی: 1 نفر
  • کارمند مالی و اداری: 1 نفر
  • کارگر: 8 نفر
  • انباردار: 1 نفر
  • نگهبان: 1 نفر

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری طرح بسته بندی حبوبات 

ظرفیت تولید سالانه : 800 تن

مساحت زمین مورد نیاز : 1500 متر مربع

زیر بنای کل : 600 متر مربع

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز : 13 نفر

میزان سرمایه گذاری ثابت : 4.5 میلیارد تومان

ارزش ماشین آلات و تجهیزات : 1.5 میلیارد تومان

میزان نرخ بازده داخلی : 39 درصد

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *