بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

امروزه با توجه به رواج روز افزون مسافرت و توسعه دامنه سیاحت و جهانگردی، علاوه بر اینکه هتلداران و علاقه‌مندان به هتلداری بر تعداد و گنجایش هتل‌ها افزوده و به راه‌های گوناگون و شیوه‌های خاصی وسایل رفاه و آسایش و استراحت میهمانان و مسافران را فراهم می‌نمایند مرتباً نیز در صدد ایجاد وسایل رفاهی جدید هستند و به شیوه‌های مختلف می‌کوشند در اطراف و جوانب این کار پدیده‌های تازه‌ای ارائه دهند تا بر مشکلات طرق مسافرت نیز غلبه کرده و آن را عملاً به صورت مطلوب ودلچسب و لذت‌بخش در‌آورند. تاریخچههتلداریدر ایران  نیز به سال های بسیار دور و به کاروانسراهای راه ابریشم باز می گردد 

هتل که دارای ریشه‌ای فرانسوی به معنای میزبان است، بخش مهمی از چرخش صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل است که قوانینی بین المللی برای آن‌ها وضع شده تا دارای مدیریتی سامان یافته تر باشند. اما نکته مهم این است که الزامی برای رعایت این قوانین در تمام هتل‌ها وجود ندارد. شاید تعجب کنید یا حتی نگران شوید اما باید بدانید در کشورهای مختلف نظام‌های متفاوتی برای قوانین هتل‌ها و امتیاز دادن به آن‌ها وجود دارد که اغلب فقط در همان کشور رعایت می‌شوند. 

انواع اقامتگاه‌ها 

اقامتگاه‌ها انواع مختلفی دارند که از میان آن‌ها تنها هتل‌ها بر اساس تعداد ستاره های هتل امتیازبندی می‌شوند. این اقامتگاه‌ها به طور کلی بر اساس نوع کاربری به انواع زیر تقسیم می‌شوند: 

  • هتل آپارتمان 
  • هاستل 
  • پانسیون 
  • اقامتگاه‌های بومگردی 
  • متل 
  • هتل 
تقسیم‌بندی هتل‌ها بر اساس تعداد اتاق‌ها 

تقسیم‌بندی هتل‌ها بر اساس تعداد اتاق‌ها 

در این نوع تقسیم‌بندی مساحت هتل و تعداد اتاق‌ها مد نظر است که از این منظر هتل‌ها به انواع زیر تقسیم می‌شوند: 

  • هتل‌های کوچک: دارای کمتر از ۲۵ اتاق 
  • هتل‌های متوسط: بین ۲۵ تا ۱۰۰ اتاق 
  • هتل‌های بزرگ: بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ اتاق 
  • هتل‌های بسیار بزرگ (Ground Hotel): دارای بیش از ۳۰۰ اتاق 

 

تقسیم‌بندی هتل‌ها بر اساس میزان امکانات 

این شیوه تقسیم‌بندی همان استاندارد آلمانی است که بر مبنای تعداد ستاره های هتل مشخص می‌گردد. از این منظر هتل‌ها به ۵ دسته زیر تقسیم می‌شوند: 

  • هتل‌های گردشگری (Tourist Class Hotel)، هتل‌های یک ستاره 
  • هتل‌های استاندارد (Standard Class Hotel)، هتل‌های دو ستاره 
  • هتل‌های اقامتی رفاهی (Comfort Class Hotel)، هتل‌های سه ستاره 
  • هتل‌های درجه یک (First Class Hotel)، هتل‌های چهار ستاره 
  • هتل‌های مجلل (Luxury Class Hotel)، هتل‌های پنج ستاره 
عوامل موثر بر میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی هتل 
  • شهر محل احداث پروژه 
  • منطقه محل احداث پروژه (مرکز شهر، حاشیه شهرو…) 
  • نقشه طراحی شده برای سازه هتل 
  • تیم پیمانکاری و سازندگان پروژه 
  • کیفیت و نوع مصالح بکارگیری شده 
  • کیفیت تجهیزات خریداری شده 
  • و… 
نیروی انسانی مورد نیاز طرح: 
  • مدیر اجرایی واحدها و قسمتهای هتل : 1 نفر 
  • کارشناسان فنی : 2 نفر 
  • کارگران و کارکنان ماهر : 20 نفر 
  • مدیر عامل و سرپرست هتل : 1 نفر 
  • پرسنل امور اداری و مالی : 1 نفر 
  • پرسنل امور بازرگانی وبازاریابی : 1 نفر 
  • پرسنل نگهبانی و امور خدماتی و پشتیبانی : 4 نفر
میزان درآمدهتل 
  • درآمد هتل 4 ستاره از طریق اقامت مسافران تجاری، زیارتی، درمانی و گردشگری و ارائه خدمات به آنها تامین می شود. طبق مطالعاتی که کارشناسان انجام داده اند، هتل‎داری از مشاغل پردرآمد بوده و در درجه بندی درآمد، ضریب 9 از 10 را کسب می کند. 

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث هتل 
  • ظرفیت تولید اسمی سالانه: 2500 
  • زمین و ساختمان مورد نیاز : 3000 مترمربع 
  • تعداد نیروی انسانی مورد نیاز: 29 نفر 
  • میزان سرمایه گذاری در طرح: 8/5 میلیارد تومان 
  • دوره بازگشت سرمایه: 3 سال