بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی کاشت درخت بادام

Rate this post

برخلاف گذشته که بیشتر شاهد فروش لیوان های پلاستیکی در جامعه بودیم، امروزه مردم با مضرات این نوع لیوان چه برای سلامتی خود و چه برای محیط زیست آگاه شده‌اند. بنابراین با توجه به امکان تجزیه یا بازیافت محصولات کاغذی، استفاده از لیوان های کاغذی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و تولید آن با رشد و تقاضای چشم گیری مواجه شده است. 

از جمله مزایای این طرح می توان به توجیه اقتصادی و سودآوری بالا، در عین سادگی و سهولت اجرای آن می باشد. در حال حاضر با توجه به مصرف روزافزون این لیوان ها نیاز مبرم به تولید انبوه آن احساس می شود. بنابراین سرمایه گذاران راغب می توانند با راه اندازی خط تولید لیوان کاغذی تولید انبوه آن را در دست گرفته و به سودآوری قابل توجهی دست یابند. 

معرفی محصول

بادام درختی است كه در شرايط آب و هوای مديترانه ای در نواحی ای كه دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان ملايم باشند به خوبی رشد می كند.  اصولا کاشت نهال بادام در اواخر پاییز یا اواخر زمستان، پس از خطر سرما و پیش از بیدار شدن جوانه‌ها انجام می‌شود. نکته قابل توجه آن است که اگر نهال شما در حال جوانه‌زنی باشد، انرژی بیشتری صرف خواهد کرد و روند رشد عادی نهال به تاخیر خواهد افتاد.طول دوره رشد بادام بین 150 تا 240 روز می باشد و دمای مناسب برای محصول دهی مناسب باغ بادام بطور ميانگين 20 تا 25 درجه سانتيگراد تا حداكثر 35 درجه سانتيگراد می باشد.درجه دمایی لازم برای آغاز فعاليت درخت و بيدار شدن از خواب زمستانی ميانگين 6 درجه سانتيگراد می باشد.  

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید دستمال مرطوب

آبیاری، کود دهی، هرس و کنترل آفات از عوامل بسیار مهم برای کنترل کمیت و کیفیت تولید محصول بادام بوده و بیشتر هزینه‌ها را شامل می‌شود.درخت بادام معمولاً در سن 7-8 سالگی به ثمر می رسدو طول عمر یک درخت بادام حدوداً 50 سال است. در این بین باید اشاره کرد که عمر مفید این درخت حدود 20 سال تخمین زده می شود.لازم به ذکر است که بادام درختی کم توقع بوده و اراضی شیب دار، ارتفاعات و مناطقی که امکان استفاده از آب های سطحی وجود دارد برای کاشت آن مناسب است. 

در حالت کلی دو نوع بادام شیرین و تلخ داریم که نوع شیرین آن خوراکی بوده و نوع تلخ آن در مصارف صنعتی استفاده می شود. برای کاشت درخت بادام می توانید از بذر یا نهال آن استفاده کنید. در حین انتخاب بذر یا نهال بادام باید به تلخ یا شیرین بودن آن و نوع استفاده ای که از آن دارید توجه کنید. بعضی از این درختان فقط برای سایه و دکوراسیون مناسب هستند. 

کشور ما یکی از کشورهای کم آب است که معضل خشکسالی در آن بیداد می کند. لذا باید به کشت محصولاتی روی آورد که نیازمند کمترین آب هستند. درخت بادام به عنوان یکی از این محصولات بوده که حتی در مناطق کم آب مثل مناطق گرمسیری هم به خوبی رشد و پرورش می یابد. علاوه بر آن می توان گفت حتی نسبت به سرمای شدید هم واکنش منفی نشان نداده و از این حیث، حائز توجه است. 

از دیگر مزایای درخت بادام آن است که به دلیل مقاومت زیاد نسبت به آفات، کمترین احتیاج را به سمپاشی خواهد داشت.درخت بادام از جمله درخت‌هایی است که هر سال، بیشتر میوه داده و این میزان با سال قبل، فرق دارد. این درخت حتی قابلیت کاشت در زمین های آهکی را هم دارد. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث واحد تولید خوراک دام و طیور 

درختان بادام تا سال ششم یا هفتم بعد از کاشت محصولی تولید نمی‌کنند و کشاورز باید صبور باشد و البته باید انتظار داشت تمام هزینه‌های سالهای اولیه را تحمل کند بدون آنکه انتظار درآمد قابل‌توجهی داشته باشد، اما در نهال های اصلاح شده جدید می توان از سال چهارم انتظار ثمردهی داشت. بنابراین باید قبول کنید که درخت بادام (مانند بسیاری از درختان میوه دیگر) بعد از چند سال ثمرمی‌دهد. 

بادامحاصل از این درخت، هم به تنهایی قابل استفاده بوده و هم برای تبدیل به فرآورده های دارویی، بهداشتی، آرایشی و غذایی، در صنعت کاربرد دارد. بنابراین می توان ادعا کرد نسبت به سایر محصولات از بازار مناسبی نیز برخوردار است. باید توجه داشت کهبا کاشت درخت بادام، هم نیازهای داخلی در رابطه با میوه این درخت تامین شده و هم نیازهای صادراتی برطرف می گردند. از آنجائی که بادام و فرآورده های آن به شدت در کانون توجه مشتریان خارجی قرار دارند.، می توان گفت بازار بادام، هر روز بزرگتر شده و رونق بیشتری می گیرد. 

تجهیزات، مواد اولیه و تعداد پرسنل مورد نیاز 

تجهیزات لازم برای اجرای این طرح: 

  1. زمین موردنیاز 
  2. محوطه سازی و بهبود زمین 
  3. ساختمان‌ها 
  4. ماشین آلات و تجهیزات 
  5. تاسیسات مورد نیاز 
  6. وسایل نقلیه و حمل و نقل 
  7. تجهیزات اداری و کارگاهی 

 

تعداد پرسنل مورد نیاز در طرح به وسعت کار بستگی دارد و متغییر است. 

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری

میزان سرمایه لازم برای کشت درخت بادام در زمینی به مساحت یک هکتار با ظرفیت برداشت 1700 تن، بدون احتساب هزینه زمین چیزی حدود 250 تا 300 میلیون تومانتخمین زده شده است. دوره بازگشت سرمایه در این طرح بالای 7 سال بوده و نرخ بازده سرمایه آن نزدیک به 23 درصد می باشد. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح تولید انیدرید فتالیک

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *