بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی تولید پارکت

Rate this post

امروزه با رویه رو به رشد ساختمان سازی و استفاده از جدید ترین و به روز ترین مصالح، پارکت به عنوان یکی از مصالحی که در کف استفاده می شود بسیار پرکاربرد بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. بنابراین بازار تولید انواع پارکت لمینت، به عنوان یکی از بازارهای مهم و سودآور شناخته شده و می توان آن را برای سرمایه گذاری مورد توجه قرار داد. 

از دلایل محبوبیت پارکت ها می توان به ظاهر چوبی مانند آن که تداعی کننده طبیعت و القا کننده گرما و صمیمیت در دکوراسیون بوده اشاره کرد. علاوه بر آن مقاومت بالای این محصول نیز از دسته عواملی است که آن را در زمره پرکاربردترین محصولات و مصالح ساختمانی قرار داده. 

شاید برای شما مفید باشد : طرح توجیهی تولیدی

معرفی محصول

پارکت ها در گروه کالاهای مصالح ساختمانی، صنعتی قرار می گیرند. پارکت لمینت، پوشش کف ساختمان است که لایه رویی آن از یک یا چند ورق نازک از مـواد فیبری آغشته شده به چسب های آمینو پلاستیک ترموست تشکیل شده است. این لایه رویی روی یک مغزی اصـلی از اوراق فشرده چوبی از جنس MDF، HDFو یا نئوپان چسبانده می شود. از کف پوش های پارکت و لمینت می توان برای پوشش کف انواع ساختمان های مسکونی، اداری و باشگاه های ورزشی استفاده کرد. 

پارکت های چوبی ساختمانی محدوده وسیعی از کالاها را در بر می گیرد. تنوع این تولیدات تفاوت های بسیاری را در جنس، شکل و خصوصیات آن ها ایجاد می کند و هر کدام روش های ساخت مخصوص به خود را دارد. نکته قابل توجه آن است که تولید تمامی انواع پارکت ها، در یک واحد تولیدی صنعتی امکان پذیر نیست. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید لیوان کاغذی

برای تولید انواع پارکت ابتدا باید مواد اولیه لازم را در حجم مورد نیاز از انبار تهیه و پس از تایید کنترل کیفیت، مواد انتخاب شده در ماشین آلات این طرح به عمل آورده و در اشکال مورد نظر طراحی کنیم. سپس عملیات مقاوم سازی و تزئین و رنگ را انجام می دهیم. پس از آن پارکت های تولید شده بسته بندی و برای فروش ارسال می شوند. در این بین لازم به ذکر است که قبل از هر گونه تولید انبوه حتما باید نمونه آزمایشگاهی به تعداد محدود تولید، و پس از تایید کارایی و کیفیت مواد اولیه خریداری شده، تولید انبوه انجام شود. 

از جمله مزایای این محصول می توان به سبک و قابل حمل بودن، قابلیت تعویض و جابجایی، مقاومت بالا در مقابل فرسودگی، قیمت ارزان و عایق صدا و گرما بودن آن اشاره کرد. مهمترین ویژگی های تولید پارکت های چوبی ساختمانی ماهیت کارگاهی ، ناپیوسته و سیکلی بودن آن است.  

لازم به ذکـر اسـت در حـال حاضر با وجود فعالیت واحدهای تولید انواع پارکت چوبی در کشور، عمـده نیـاز داخلـی از طریـق واردات این محصول از کشورهایی چون آلمان و ترکیه تأمین می گردد.بنابراین احداث واحـد تولید پارکت لمینت و سرمایه گذاری در آن علاوه بر سودآوری بالا، مـی توانـد منجر به جـایگزینی واردات جهت تأمین نیاز داخلی نیز شود. 

همچنین باید گفت که با توجه به آمار بالای رشد مصرف پارکت لمینت در جهان، می توان با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، و احداث یک واحد تولیدی در نزدیکی استان های شمالی کشور، به دلیل دسترسی آسان این استان ها به چوب و ملزومات آن، به بحث صادرات این محصول نیز چشم داشت. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید مانیتول
تجهیزات، مواد اولیه و تعداد پرسنل مورد نیاز 

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی واحد تولید پارکت: 

  • اره رام نیمه اتوماتیک 
  • اره فلکه 
  • اره قطع کن 
  • دستگاه چند اره مخصوص 
  • رنده اتوماتیک 
  • گنده گیر 63 سانتی 
  • فرز 70 سانتی 
  • خط کانوایر 
  • دستگاه بسته بندی اتوماتیک 
  • اره موتوری 
  • سمباده و خط رنگ 
  • خشک کن و خط رنگ 

تعداد پرسنل مورد نیاز برای تولید سالیانه 150 هزار متر مربع از انواع پارکت، 30 نفر می باشد. 

 

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری

میزان سرمایه لازم برای اجرای طرح تولید انواع پارکت به حجم تولید مد نظر تولید کننده بستگی دارد. به طور تقریبی می توان گفت میزان سرمایه ثابت لازم در این طرح با ظرفیت تولید سالیانه 150 هزار مترمربع پارکت در زمینی به مساحت 3000 مترمربع و سوله ای به مساحت 1200 مترمربع، حدودا بین 17 تا 18 میلیارد تومان، بدون احتساب هزینه زمین، برآورد می شود. لازم به ذکر است که نرخ بازگشت سرمایه در این طرح 43 درصد می باشد. 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *