بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی تولید سرنگ

Rate this post

سرنگ از ابزارهای پرکاربرد و پر مصرف پزشکی است. اگر قصد راه اندازی خط تولید سرنگ را دارید، نیاز است، دید کلی راجع به هزینه ها و سود دهی پروژه داشته باشید. 

اما دستیابی به این اطلاعات عموما کار آسانی نیست و نیاز به مشورت با متخصصین، از طرف شما به وضوح حس خواهد شد. طرح توجیهی اختصاصی، دقیقا همان ابزاری است که در اتخاذ تصمیم ها و رویکردهای مالی به آن نیاز دارید. 

سرنگ ها از پلیمرهای مخصوص ساخته شده و سپس توسط تجهیزات آزمایشگاهی کاملا استریل می شوند. به طور کلی بدنه اصلی، پیستون و سیلندر اجزای تشکیل دهنده سرنگ می باشند. سر سوزن ها نیز معمولا توسط تامین کنندگان دیگر تولید شده و سپس در خط تولید سرنگ به همراه سرنگ بسته بندی می گردند. 

فرآیند تولید شامل تبدیل مواد PPو PEبه قالب های ست سرم و انژیوکت و اسکایپ وین است و در نهایت استریلیزه کردن و انبار کردن آنها است. به طور کلی مواد اولیه تولید محصولات PPو PEو فیلم فورمینگ جهت بسته بندی و در نهایت اکسید اپیلن برای استریلیزه کردن محصولات می باشد. 

بخش بسته بندی خط تولید  

بعد از مرحله مونتاژ، محصولات  تولید شده آماده بسته بندی و عرضه به بازار هستند. لذا به وسیله نوار نقاله به قسمت بسته بندی در پوسته پلاستیکی هدایت می شوند. در این قسمت ابتدا فیلم پلاستیکی وارد دستگاه شده و توسـط مکـش هوا و فشار یک سنبه به صورت حبابی در می آید. سرنگ ها به ترتیـب درون این حباب ها قرار گرفته، سپس توسـط یـک کاغـذ طبـی روی آنها را می پوشانند. در نهایت مارک کاغذی مورد نظر، به وسیله فشار و حرارت، بر روی پوشش پلاستیکی درج می شود. 

شاید برای شما مفید باشد :   جنگ قیمت ها

سرمایه مورد نیاز برای تولید سرنگ چقدر است؟

برای راه اندازی خط تولید سرنگ نیاز به یک سرمایه اولیه است. به طور کلی تولید سرنگ به روش قالبگیری تزریقی بوده و قطعات سیلندر و پیستون به طور جداگانه تولید می شوند. بدین منظور شما نیاز به تجهیزات تزریق پلاستیک و همچنین دستگاه های اتوکلاو برای استریل کردن دارید. 

برای برآورد سرمایه اولیه، شما نیاز به محاسبات تخصصی و موشکافانه دارید. بهتر است بدانید، محاسبه دقیق میزان سرمایه توسط کارشناسان ما انجام شده و در طرح توجیهی تولید سرنگ درج می گردد. 

محاسبه هزینه های تولید سرنگ به چه نحوی است؟

وقتی تصمیم به راه اندازی خط تولید سرنگ گرفتید، حتما با هزینه های متفاوتی روبرو خواهید بود. هزینه ها گاهی نهان هستند و احتمال این که از چشمان شما دور بمانند، وجود دارد. اولین و شاید بزرگترین هزینه، هزینه برای زمین کارخانه است. 

برای خط تولید سرنگ، شما نیاز به یک زمین با متراژ حداقل 1000 متر دارید. 

تعداد نیروی انسانی مورد نیاز، هزینه های سربار تولید و بسیاری از هزینه های دیگر باید به دقت در ابتدای کار مشخص شوند. در طرح توجیهی تولید سرنگ، فهرست کاملی از هزینه های آشکار و پنهان که نیاز است، مورد توجه شما قرار بگیرند، به صورت ریز به ریز مشخص می گردد. 

معرفی تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای تولید سرنگ

ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید سرنگ، در طرح توجیهی تولید سرنگ، به دقت لیست و معرفی شده اند. سرنگ ها از نظر حجم و شکل متفاوت بوده و برای تزریق مواد دارویی به بدن به کار می روند. این محصولات در انواع سرنگ تزریق، سرنگ انسولین، سرنگ گاواژ، سرنگ دندانپزشکی، سرنگ دامپزشکی و غیره تولید می شوند. 

شاید برای شما مفید باشد :   7 گام برای شروع موفقیت آمیز یک کسب وکار بدون سرمایه 

مواد اولیه اصلی تولید سرنگپلی پروپیلن، محافظ سر سوزن (پروتکتور) و HDPE می باشند. دستگاه های تولید سرنگ شامل تجهیزات مربوط به تولید و استریل کردن است. برخی از ماشین آلات مهم در این زمینه عبارتند از: 

  • دستگاه تزریق قالب 
  • دستگاه چاپ بر روی سرنگ 
  • ماشین های مونتاژ اتوماتیک برای سوار کردن قطعات 
  • دستگاه بسته بندی سرنگ 
  • دستگاه استریل کردن (هوای خشک و یا اتوکلاو) 

کد‌های آیسیک سرنگ‌های پزشکی

کدهای ایسیک و ترفه گمرکی و استانداردهای انواع سرنگ‌های پزشکی به شرح جدول زیر هستند: 

طرح تولید سرنگ | بررسی بازار و رقبا

تعداد جوازهای تاسیس صادره تولید سرنگ کشور 83واحد که از این تعداد تنها 9واحد در حال احداث با ظرفیت 261 میلیون عدد و پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 14558 میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60درصد هستند. تعداد واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در کشور 59 شرکت بوده که با سرمایه گذاری 16344 میلیارد ریال با ظرفیت اسمی 3359 میلیون عدد انواع سرنگ در حال فعالیت است. نیاز بخش سلامت کشور به انواع سرنگ با صادرات این محصول توسط بخش بازرگانی مرتفع شده است به گونه‌ای که در سال 1397 برابر 17/7 میلیون دلار انواع سرنگ به کشور وارد شده است. 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *