بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی تولید دستمال میکروفایبر

Rate this post

امروزه یکی از پیشرفت های مهم در صنعت نساجی، دستیابی به الیاف میکروفایبر یا نانو است که پارچه های تولید شده از آن دارای خواص منحصر به فردی می باشند.از میکروفایبرها در صنعت پوشاک، لوازم داخلی، محصولات پاک کننده و فیلترهای صنعتی، فیلترهای هوا، دستمال های گردگیری و…استفاده می شود زیرا مساحت سطحی بیشتری نسبت به الیاف طبیعی دارد. 

رشد سریع فناوری میکروفایبر متاثر از رشد تقاضا برای افزایش خواص شناخته شده الیاف به جهت کاربرد مواد اولیه نساجی در موارد پیشرفته جدید می باشد. 

معرفی محصول

میکروفایبر شامل الیاف مصنوعی بسیارکوچکی بوده که قطر آن حدود یک سوم قطر الیاف پنبه، نصف قطر الیاف ظریف ابریشمی، یک چهارم قطر الیاف پشمی و یک صدم موی انسان و ضخامت آن کمتر از 3/0 دسی تکس یا دنیر می باشد. متداول ترین نوع این الیاف که شامل حفره هایی نانویی در هررشته هستند، ترکیب پلی استر و پلی آمید مثل نایلون، کولار و … می باشد. قطر یک رشته از الیاف میکروفایبر در مقایسه با الیاف ابریشم 20 برابر کوچیکتر می باشد. دینایر، واحد اندازه گیری دانسیته جرمی الیاف است که به صورت جرم در واحد گرم بر 9000 مترمربع تعریف می شود.میکروفایبرها دارای چگالی خطی بین 0.3 تا 1 دسی تکس یا کمتر هستند.  

این نوع الیاف در حوزه ها و صنایع مختلف مانند صنعت سلامت و پزشکی، صنایع آرایشی و بهداشتی، و مانند آن کاربردهای مختلف و متنوعی دارد. از مصارف عمده الیاف میکرو فایبر پلی استر تولید پارچه های شبهابریشم و همچنین تولید پارچه های یکطرفه جهت مصارف ورزشی می باشد. میکروفایبرها به خاطر بافت ریز آن دفع مطلوب تعرق را برای ورزشکار فراهم می آورد. اما اجازه ورود آب و خیس شدن بدن ورزشکار در اثر باران و سایر عوامل محیطی را نمی دهد. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی بسته بندی خرما

از جمله مزایایی این جنس دستمال ها می توان به استحکام بالا، ظاهر مناسب، خاصیت ضد الکتریسیته ساکن آن، نرمی و لطافت، سازگاری با محیط زیست، عایق در برابر آب و قدرت جذب بالا، ضد حساسیت بودن، ظرافت بالا به دلیل چگالی خطی پایین و قابلیت خشک شدن سریع اشاره کرد. علاوه بر آن این دستمال برخلاف بسیاری از انواع دستمال ها مانند دستمال کاغذی، محصولاتی تجدیدپذیر هستند و درصورت استفاده صحیح دارای عمرطولانی خواهندبود. همچنین پارچه های تولید شده از این الیاف بسیار سبک بوده و چروک پذیری کمی دارند و در طول زمان شکل خود را به خوبی حفظ کرده و پرز نمی دهند. 

به طور کلی این دستمال ها به 5 دسته تقسیم می شوند که شامل دستمال میکروفایبر ایمن، دستمال میکروفایبر ایمن تر، دستمال میکروفایبر جاذب، دستمال میکروفایبر نرم و دستمال میکروفایبر مخصوص شیشه می باشد. تنها تفاوت این 5 دسته در نسبت ترکیب پلی استر و پلی آمید می باشد که در دستمال نوع ایمن و جاذب نسبت این ترکیب شامل 75% پلی استرو 25% پلی آمید و برای استفاده عمومی از ترکیب 80% پلی استر و 20% پلی آمید استفاده می شود. 

روش های مختلفی برای تولید میکروفایبر وجود دارد که از میان آنها می توان به روش های ریسندگی رایج اشاره کرد. روش های ریسندگی رایج سه دسته می باشد که شامل ریسندگی مرطوب، ریسندگی خشک و ریسندگی مذاب می باشد.سایر روش ها نیز شامل روش ریسندگی غلاف مغزی، روش ریسندگی فلاش محلول، روش ریسندگی مزدوج، روش ریسندکی فلاش، روش کشش بیشتر، روش ریسندگی گریز از مرکز، روش ریسندگی جت، روش ریسندگی امولوسیون و روش شکل گیری متلاطم می باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده از روش ریسندگی، انتخاب دقیق روش های پلیمریزاسیون، ریسندگی پلیمری و شرایط کشش اهمیت بسیار دارد.  

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث واحد کشت فیسالیس 

به طور کلی می توان گفت ویژگی های میکروفایبر مزیت های مختلفی برای آن ایجاد کرده است که در صورتشناخت صحیح مردم، کالاهای جایگزین کمتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. 

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری

میزان سرمایه لازم برای اجرای طرح تولید دستمال میکروفایبر به حجم تولید مد نظر تولید کننده بستگی دارد. به طور تقریبی می توان گفت میزان سرمایه ثابت لازم در این طرح با ظرفیت تولید سالیانه 300 هزار مترمربع از این نوع دستمال در زمینی به مساحت 2500 مترمربع و سوله ای به مساحت 1000 مترمربع، بدون احتساب هزینه زمین حدودا 9 میلیارد تومان برآورد می شود. لازم به ذکر است که نرخ بازگشت سرمایه در این طرح 35 درصد می باشد. همچنین تعداد پرسنل مورد نیاز برای این حجم تولید سالیانه، بین 30 تا 35 نفر می باشد. 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *