بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی احداث سفره خانه سنتی

Rate this post

هیچ لذتی با خوردن غذا کنار آب و زیر درختان و در کنار خانواده برابری نمی کند. کشورمان ایران، به دلیلظرفیت بالای مکان های خوش آب و هوا، پتانسیل احداث سفره خانه های سنتی را داراست، از طرفی امروزه صنعتی شدن زندگی شهری و شرایط تحت کاری و فشار ها و تنش های مربوطه، بیش از پیش بر اهمیت گردش و تفریح افزوده است. 

سبک غذاهایی که در این سفره خانه ها سرو می شود معمولا سنتی است، نوشیدنی ها حال و هوای محلی دارند، مهمانان در محیطی مشابه فرهنگ آن منطقه پذیرایی می شوند، کارکنان آموزش های متفاوت می بینند و با لباس محلی معمولا خدمت رسانی می کنند، محیط بسیار با صفا و دوستانه است، فضای بیرونی اغلب دارند و در برخی از این مکان ها به جای میز و صندلی مهمان بر روی تخت، فرش و یا زمین می نشیند و سر سفره غذا میل می کند. 

در نتیجه طبخ غذاهای سنتی و چایی و گاها قهوه به همراه برخی از نوشیدنی های فصلی و غذاهای سنتی و فصلی از ویژگی ها آشکار سفره خانه ها است و با استقبال خوبی از سوی گردشگران داخلی و خارجی رو به رو شده است. 

با توجه به آماری که سازمان آمار ایران منتشر کرده است ایرانی‌ها سالانه بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان برای رفتن به رستوران و یا سفارش غذا از رستوران هزینه می‌کند که این امر نشان از پرسود بودن بازار رستوران‌داری در ایران دارد. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح احداث آشپزخانه صنعتی

در سال 97 میزان رشد رستوران‌های کوچک 5/2 درصد، افزایش شعب رستوران‌های بزرگ 2/3 درصد و همچنین رشد فست فودها 1/10 درصد بوده است. 

گروه مشتریان 

نیمی از مشتریان بالقوه ما را افراد غیربومی (گردشگران) تشکیل می‌دهد. طی سال گذشته جذب مسافران نوروزی 26 درصد رشد داشته است. نگاهی اجمالی به آمار گردشگران ورودی به داخل استان گیلاندر نوروز 97 یک‌میلیون و هفت‌صد و سیزده هزار خودرو به این استان سفر کردند و شاهد هشت میلیون و نه‌صد و هفتادویک هزار نفر شب اقامت گردشگران در گیلان بودیم که در مقایسه بازمان مشابه در سال قبل 26 درصد افزایش یافت. آمار شهرهای دارای بیشترین اقامت در استان گیلان شهر رشت با 248،599 نفر اقامت دارای بیشترین و انزلی با 166،165 نفر اقامت در رتبه دوم و آستارا با 992،708 نفر اقامت در رتبه سوم و رودسر با 900،016 نفر اقامت در رتبه چهارم و بالاخره لاهیجان با 843،954 نفر اقامت در رتبه پنجم بیشترین اقامت در استان قرار دارند آمار نشان می‌دهد، ایجاد جاذبه‌های گردشگری مانند رستوران‌ها در شهر رشت و حومه می‌تواند در جذب گردشگر کمک کند. 

برخی از تجهیزات مورد نیاز:

شرح

سرخ کن

فریزر

یخچال دو درب

یخچال نوشیدنی

سبد ظرف شویی

اوجاق 4 شعله

میزکار

پیشخوان

خرد کن یخ

سرویس پخت و پز

سرویس پذیرایی

سرویس صبحانه

سماور بزرگ

آب سردکن

آبگرم کن

موکاپ

چرخ گوشت

دیگ 300 لیتری

دیگ 250 لیتری

کباب پز سنتی

هود

سیخ کباب

 

 

5 نیروی انسانی مورد نیاز

شرح

مدیر بخش چای خانه

کارگر و وردست

آشپز

کمک آشپز

صندوق دار

خدمه

ظرف شور

نگهبان

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید خوراک دام و طیور
خلاصه وضعیت سرمایه گذاری طرح احداث سفره خانه سنتی 
  • ظرفیت تولید اسمی سالانه:  
  • زمین و ساختمان مورد نیاز : 3000 مترمربع 
  • تعداد نیروی انسانی مورد نیاز: 8 نفر 
  • میزان سرمایه گذاری در طرح: 2/5 میلیارد تومان
  • دوره بازگشت سرمایه: 3/55 سال 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *