بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

بیزنس پلن چیست؟ 

Rate this post

طرح کسب و کار یا بیزنس پلن در ساده ترین شکل خود یک راهنما و نقشه راه برای کسب و کار شما که اهداف و جزئیات برنامه ریزی شما برای دستیابی به آن اهداف را مشخص می کند. اگر به راه اندازی یک کسب و کار فکر کرده اید و چند ایده در مورد استراتژی کسب و کار خود نوشته اید، شروع به نوشتن یک طرح کسب و کار کرده اید.

اکنون، برای راه اندازی و اجرای موفقیت آمیز یک کسب و کار، به چیزی بیش از یک طرح در ذهن خود نیاز دارید. خوشبختانه، برنامه ریزی کسب و کار مدرن ساده تر، آسان تر و سریعتر از همیشه است. 

مقدمه ای بر برنامه ریزی کسب و کار 

در این راهنمای 10 مرحله ای، همه چیزهایی را که برای تنظیم موفقیت آمیز یک طرح تجاری کامل نیاز دارید، یاد خواهید گرفت. موردی که بانکداران و سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار می دهد و اطمینان حاصل می کند که یک تجارت موفق ایجاد می کنید. شما حتی نکاتی را در مورد اینکه چه کاری باید با طرح خود انجام دهید پس از ایجاد آن دریافت خواهید کرد. و همچنین دسترسی به منابع اضافی و الگوهای رایگان که به شما در ایجاد سریع و آسان برنامه کمک می کند. 

هر بخش شامل معرفی مختصری از مفاهیم خاص برای نوشتن یک طرح تجاری است. بسته به تجربه و نیازهایتان، می‌توانید فقط راهنما را بخوانید یا منابع اضافی مرتبط با هر بخش را برای اطلاعات عمیق‌تر بررسی کنید. 

شاید برای شما مفید باشد :   مدل کسب و کار چیست؟ معرفی انواع بیزینس مدل ها

قبل از شروع طرح کسب و کار خود، با برخی اطلاعات پیش زمینه در مورد برنامه ریزی کسب و کار آشنا شوید. این بخش شامل چیستی طرح کسب و کار، چرایی نیاز به آن، انواع طرح‌های تجاری که می‌توانید بنویسید، و چگونگی ارزیابی آنچه برای کسب‌وکار خاص خود نیاز دارید، می‌پردازد. با کمی آمادگی، نوشتن برنامه شما فرآیندی سریع، بی دردسر و فوق العاده ارزشمند خواهد بود. 

هر طرح تجاری برای هر کسب و کاری منحصر به فرد است. هنوز بخش‌ها، اطلاعات و بهترین روش‌های خاصی وجود دارد که ارزش دنبال کردن را دارند تا اطمینان حاصل شود که همه چیزهایی را که شما، سرمایه‌گذاران، کارمندان، مربیان یا هر شخص دیگری ممکن است نیاز به دانستن داشته باشید پوشش می‌دهید. این بخش شامل مواردی است که باید در برنامه خود بگنجانید، اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کنید و چگونه برنامه خود را به یک ابزار مدیریت موثر تبدیل کنید. 

بخشی از شروع یک کسب و کار موفق این است که مطمئن شوید واقعاً به چیزی که قصد ارائه آن را دارید نیاز دارید. برای این بخش، نحوه نشان دادن ارزش محصولات و/یا خدمات خود را بررسی خواهیم کرد. شما این کار را با تعریف مشکلی که در حال حل آن هستید، پرداختن به رقبایتان و تفاوت شما با آنها و ایجاد نقاط عطف برای موفقیت انجام خواهید داد. 

یک ایده تجاری تنها زمانی قابل اجرا است که مشتریانی وجود داشته باشند که واقعاً به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند باشند. این همان کاری است که در این بخش با انجام تحلیل بازار به دنبال آن هستید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه بازار بالقوه خود را کاوش کنید، روندهای نوظهور را شناسایی کنید، آنچه را که قابل دستیابی است بررسی کنید، و در نهایت مشتری ایده آل خود را پیدا و تعریف کنید. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی کارگاه فرش دستباف 

تعیین اینکه کسب و کار شما چیست و چه می کند، تنها اولین قدم است. برای اینکه واقعاً کسب و کار خود را راه اندازی کنید، باید مطمئن باشید که نحوه عملکرد آن و کسب درآمد را درک می کنید. این بخش از طرح کسب و کار شما، آنچه را که از تجزیه و تحلیل بازار خود آموخته اید، می گیرد و آن را به مراحل بعدی تبدیل می کند. در این بخش، به شما کمک می کنیم موقعیت خود را در بازار تعریف کنید، یک برنامه بازاریابی و فروش تهیه کنید، گزینه های مدل کسب و کار را بررسی کنید و به شما یاد دهیم که چگونه نقاط عطف و معیارهایی برای موفقیت ایجاد کنید. 

حتی اگر شما یک مالک انحصاری هستید، ارزش آن را دارد که ساختار کسب و کار شما در حال حاضر چیست و چه خواهد شد. در این بخش، ساختار قانونی کسب‌وکارتان، نقش‌های عملیاتی و نیازتان و همچنین بیانیه مأموریت‌تان را تعریف می‌کنید. اینجا واقعاً جایی است که شما عنصر انسانی کسب‌وکارتان را بررسی می‌کنید، از جمله اینکه چه کسی درگیر است و خواهد بود و چرا کاری را که انجام می‌دهید انجام می‌دهید. 

مهم است که حتی در اوایل زمانی که اطلاعات مالی ندارید، یک برنامه مالی برای کسب و کار خود تنظیم کنید. این شامل توسعه پیش‌بینی‌های مالی، تنظیم برنامه‌های پرسنلی، رویه‌های حسابداری و سایر اسناد مالی لازم است. برای کسانی که به دنبال بودجه هستند، این حیاتی ترین و ضروری ترین بخش از طرح کسب و کار شما است. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی بسته بندی چای و دمنوش 

خلاصه اجرایی یک نمای ساده از کل برنامه شما است. این بدان معناست که برای نوشتن آن به بقیه برنامه خود نیاز دارید. در اینجا می آموزید که چه چیزی در این مقدمه برای طرح خود مهم است و چگونه عناصر گسترده تری مانند برنامه مالی، اجرا و فرصت خود را ساده کنید. 

گاهی اوقات ممکن است داده ها، نمودارها یا اطلاعات دیگری داشته باشید که در بخش های خاصی از برنامه شما قرار نمی گیرند. ضمیمه شما برای این کار است و ما برخی از اطلاعات احتمالی را که ممکن است بخواهید اضافه کنید پوشش خواهیم داد. 

با در دست داشتن برنامه، زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید چگونه آن را عملی کنید. در اینجا ما بهترین روش‌ها را برای بررسی و بازنگری استراتژی شما، استفاده از آن به عنوان یک ابزار مدیریتی و نحوه معرفی کسب‌وکارتان پوشش می‌دهیم.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *