بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی گردشگری _ دهکده ورزشی 

Rate this post

گردشگري يكي از عوامل تسهيل كننده جهاني شدن محسوب مي شود. گردشگری به عنوان يكی از جريان های شبكه‏ اقتصاد جهاني بوده كه در راستای جريان سرمايه از مركز به پيرامون عمل مي كند. جهانی شدن اقتصاد بستری را فراهم آورده كه در رابطه ای مستقيم با جريان گردشگری قرار مي گيرد. احداث مجتمع های تفریحی _ ورزشی از جمله موارد صنعت توریستی و گردشگری است که می تواند به یک شهر رونق زیادی دهد و باعث پیشرفت و همچنین زمینه ایجاد شغل های زیادیرا فراهم کند.از جمله این طرح ها می توان به احداث یک واحد دهکده ورزشی اشاره کرد. دهکده ورزشی یک محیط حرفه ای با شرایط ایده آل برای اسکان ورزشکاران بوده که به دلیل قرارگیری امکانات تفریحی افراد عادی نیز می توانند از آن بهره ببرند. به بیان دیگر هدف اصلی از احداث یک دهکده ورزشی ایجاد یک محیط مناسب برای برگزاری انواع اردو ها جهت آماده سازی ورزشکاران می باشد. 

این طرح می تواند در رویدادهای بین المللی سهم بزرگی داشته و موجب ارتقای اقتصاد کشور و منطقه باشد.سرمایه گذاران می توانند با بهره گیری از این فرصت مناسب یک پروژه ایده آل را به اجرا رسانده و به سودآوری قابل توجهی در این زمینه دست یابند.  

معرفی محصول

یک دهکده ورزشی در واقع محیطی برای اسکان و استراحت تیم های مختلف ورزشی است که خدماتی از قبیل تمرین ورزشکاران و دیدارهای تدارکاتی در آن ارائه می شود. بنابراین امکانات لازم  جهت انجام تمرینات ورزشکاران در این محیط فراهم می شود. امکاناتی نظیر استخر، سالن ماساژ، جاده تندرستی، ایجاد آب و هوای متعادل و زمین های مناسب برای تمرین ورزش های متعدد از قبیل فوتبال، والیبال، بسکتبال و هندبال برای دهکده ورزشی لازم و ضروری است. اردوهای متعددی در این دهکده ها برگزار می شوند. این طرح باید بر اساس استانداردهای جهانی اجرا شود. بنابراین طراحی امکانات لازم برای احداث دهکده ورزشی اهمیت بسیاری دارد. این امکانات شامل هر آن چیزی که در اروهای تدارکاتی و پذیرایی از ورزشکاران لازم است می باشد. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث هتل

هدف اصلی اجرای طرح احداث دهکده ورزشی راه اندازی کردن یک مکان تفریحی سالم و مفرح برای اسکان ورزشکاران است. علاوه بر آن این محیط باید شامل رستوران های مجلل و فروشگاه های بزرگ، و همچنین فضای بازی و آلاچیق های مناسب برای بازی کودکان نیز باشد. 

نکته قابل توجه آن است که ایجاد این چنین مجموعه ای مزایای زیادی با خود به همراه خواهد داشت که این مزایا به عنوان بخشی از اهداف ایجاد این طرح خواهند بود. به طور مثال احداث دهکده ورزشی موجب اشتغال زایی در منطقه و افزایش رونق اقتصادی در کشور خواهد شد. بنابراین برای تحقق این طرح باید تمام شرایط ایده آل برای مکان تفریحی، ورزشی به نحو احسنت برقرار شود. در ابتدای کار سرمایه گذاران باید به ظرفیت و محل اجرای طرح توجه کنند. لازم به ذکر است که سرمایه و هزینه های زیادی برای به اجرا درآوردن این طرح نیاز است. زمین، ماشین آلات مورد نیاز، وسایل نقلیه، تاسیسات اداری، هزینه های قبل از بهره برداری، حقوق و دستمزد، سوخت و انرژی، هزینه تعمیر و نگهداری و کارمزد سالیانه از جمله مواردی که است باید پیش از اجرای طرح باید مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند. 

این طرح را می توان در شهر های بزرگ و یا شهرهایی که علاوه بر برخورداری از امکانات حمل ونقل مناسب دارای جاذبه های گردشگری نیز می باشند، پیاده سازی کرد. کیش با زیرساخت های قوی و مناسب دارای حمل و نقل دریایی و هوایی قدرتمند بوده و از لحاظ زیبایی ظاهری در سطح جهان مشهور است و یکی از مهم ترین و شلوغ ترین مناطق توریستی به شمار می آید. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید لامپ LED

علاوه بر آن دارای فرودگاه بین المللی بوده که موجب شده سالانه افراد زیادی از نقاط مختلف جهان به این شهر سفر کنند. علاوه بر آن هتل ها، جاذبه های گردشگری، محصولات موجود دریایی و زیرساخت های مناسب و سازگار با محیط موجب شده تا این شهر در زمره یکی از مهم ترین مناطق  گردشگری ایران قرار بگیرد که پتانسیل آن را داشته تا با توسعه امکانات موجود ، این منطقه به پررونق ترین منطقه از لحاظ گردشگری تبدیل شود. 

یکی از مهمترین و اساسی ترین ابعاد شکل گیری این مجموعه ها را میتوان بعد گردشگری و توریسم دانست. اجرای طرح توجیهی احداث دهکده ورزشی در این محیط می تواند یک میزبانی عالی برای اسکان ورزشکاران داخلی و خارجی باشد. هر سال عده زیادی از تیم های ورزشی در رشته های مختلف اعم از بسکتبال، فوتبال و والیبال به دلیل کمبود مکان مناسب در داخل کشور جهت اجرای تمرین و برگزاری اردو به کشورهای همسایه می روند و در آنجا به تمرین می پردازند. هزینه لازم برای سفر کردن ورزشکاران به کشورهای خارج بسیار بالا است بنابراین احداث یک دهکده ورزشی مناسب با امکانات لازم در کشور ایران می تواند یک گام موثر در بالا بردن اقتصاد کشور باشد. ورزشکاران با مطلع شدن از دهکده ورزشی ایده آل در کشور جذب آن می شوند و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های گزاف نخواهد بود. 

نمونه طرح های قابل اجرا و ملزومات لازم برای آن 
  1. اشیاء و ادوات برای تمرینات عمومی فیزیکی، ژیمناستیک،ورزش‌های پهلوانی، سایرورزش‌ها (همچنین تنیس روی میز) یا برای بازی‌های در هوای آزاد 
  2. استخر شنا 
  3. حوض بازی بچه‌ها 
  4. پیست اتوموبیل رانی 
  5. پیست دوچرخه سواری 
  6. باشگاههای بدنسازی 
  7. پیست اسکیت 
  8. باشگاه تیر اندازی 
  9. زمین های فوتبال 
  10. سالن های والیبال، بسکتبال، هندبال، بیسبال و …. 
شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید آبمیوه از کنسانتره

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *