بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی تولید پاکت کاغذی چند لایه

Rate this post

یکی از مهمترین فاکتورهای مورد نیاز در تولید اکثر محصولات، بسته بندی مناسب جهت حمل و نقل و نگهداری آنها می باشد. افزایش رقابت در صنایع و نیاز به داشتن مزیت متمایز شرکت ها، موجب شد تا شرکت های تولیدی سهم قابل توجهی از بودجه های خود را به بسته محصولاتشان، به عنوان یکی از عوامل ایجاد این مزیت اختصاص دهند. این امر منجر به توسعه صنایع بسته بندی و مستقل شدن این صنعت از مجموعه صنایع دیگر شد. امروزه صنایع بسته بندی تبدیل به یک تکنولوژی قدرتمند شده است.لذا در این امر تمامی شرایط و مشخصات محصول مورد نظر باید مورد بررسی قرار گیرد. در این بین تاریخچه بسته بندی کاغذی و مقوایی به عنوان یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین روش ها، به تاریخچه پیدایش و ساخت کاغذ بر می گردد. پس از آن بود که صنعت بسته بندی کاغذی و مقوایی روند تکمیلی خود را تاکنون به سرعت طی نموده است. 

در این راستا امروزه از پاکت های کاغذی چند لایه، تحت عنوان کاغذهای کرافت، برای انواع بسته بندی ها و حمل و نقل محصولات در صنایع گوناگون مانند صنایع مواد غذایی، تولید سیمان، محصولات شیمیایی و … استفاده می شود. به طور کلی کاغذ کرافت کشسانی و مقاومت خوبی در برابر پاره شدن دارد و همین قدرت و دوام بالای این محصول برای بسته بندی باعث شده تا از تقاضای خوبی برخوردار باشد. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید آرد پفک

به همین منظور با توجه به نیاز داخلی در کشور در صنایع گوناگون و همچنین قابلیت هاي صادرات این محصول در منطقه، به خصوص کشور عراق، می توان به صورت دو جانبه اقدام به تولید عمده این محصول کرد تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، به بازارهای خارجی و صادراتی نیز دست یافت. 

شاید برای شما مفید باشد : طرح توجیهی تولیدی

 

معرفی محصول

هدف اصلی از طرح تولید پاکت کاغذی، تولید ساک دستی کرافت می‌باشد. ساک دستی کرافت در واقع از کاغذ کرافت درست می‌شود که نوعی کاغذ ضخیم مثل کارتن و یا مقوا بوده، که با مقاومت دوام بالای خود به علت استفاده از سولفات خمیر پالپ، مناسب برای بسته بندی و حمل و نقل می باشد. همین استقامت در برابر پاره شدن باعث شده تا این محصول تقاضای بالایی نیز در بازار داشته باشد. از دیگر ویژگی های کاغذ کرافت که استفاده از آن را برای بسته بندی و حمل و نقل مناسب می کند تنوع بالا در تولید و عرضه، قابلیت تولید در چهار رنگ و همچنین وزن متغییر آن می باشد. 

فرآیند ساخت کاغذ کرافت به عنوان فرآیند کرافت شناخته می‌شود، که دارای روشی مشابه روش تولید کاغذ دارد. در فرآیند تولید کرافت، خمیر کاغذی که بدست می‌آید، تیره‌تر است، این خمیر قابلیت سفید شدن نیز دارد، اما ترجیحا در همان رنگ تیره تر تولید می‌شود. آنچه که باعث افزایش مقاومت در کاغذ کرافت می‌شود، پایین تر بودن لینگین آن نسبت به سایر کاغذها می‌باشد. 

نکته دیگری که پیرامون کاغذ کرافت وجود دارد، این است که این کاغذ بر خلاف دیگر کاغذها قابلیت تولید شدن از انواع درختان شامل انواع کاج، بامبو یا کنف را دارد. علاوه بر آن از یکی از مهم ترین مزایای آن قابلیت بازیافت و عدم آسیب به محیط زیست نیز می باشد.  

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی تولید دستمال مرطوب

از جمله کاربردهای این محصول می توان به بسته بندی و حمل و نقل مواد غذایی در فست فودها، رستوران‌ها و تهیه غذاها، بسته بندی و ارائه کالا و محصول در در فروشگاههای پوشاک و لوازم تزئینی، کارتن سازی، بسته بندی میوه و ساخت ساک تبلیغاتی، اشاره کرد. علاوه بر آن از این نوع پاکت ها در صنایع بسته بندي سیمان و گچ و صنایعی از این دست نیز استفاده می شود .  

در حال حاضر در ایران به دلیل رشد صنایع گوناگون و همچنین وجود معادن غنی آهک و گچ و همینطور کارخانجات بسیار تولید سیمان که عمده مصرف کنندگان پاکت هاي کاغذي چند لایه بصورت پاکت سیمان می باشند، تولید چنین محصولی می تواند به هر چه بیشتر کردن سرعت رشد اقتصاد غیر نفتی کشور، کمک شایانی نماید. به همین دلیل این محصول داراي اهمیت استراتژیک بالا در وضعیت کنونی کشور بوده، و می تواند سودآوری بالایی با خود به همراه داشته باشد. 

تجهیزات، مواد اولیه و تعداد پرسنل مورد نیاز 

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی واحد تولید پاکت کاغذی چند لایه: 

  • دستگاه تولید پاکت 
  • چاپگر 

تعداد پرسنل مورد نیاز برای تولید سالیانه 12 میلیون عدد پاکت کاغذی، 33 نفر می باشد. 

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری

میزان سرمایه لازم برای اجرای طرح تولید پاکت چند لایه به حجم تولید مد نظر تولید کننده بستگی دارد. به طور تقریبی می توان گفت میزان سرمایه ثابت لازم در این طرح با ظرفیت تولید سالیانه 12 میلیون عدد پاکت در زمینی به مساحت 4700 مترمربع و سوله ای به مساحت 1200 مترمربع، حدود 4 میلیارد تومان برآورد می شود. لازم به ذکر است که نرخ بازگشت سرمایه در این طرح    23 درصد می باشد. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث جایگاه سوخت

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *