بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

طرح توجیهی تولید لیوان کاغذی

1/5 - (1 امتیاز)

برخلاف گذشته که بیشتر شاهد فروش لیوان های پلاستیکی در جامعه بودیم، امروزه مردم با مضرات این نوع لیوان چه برای سلامتی خود و چه برای محیط زیست آگاه شده‌اند. بنابراین با توجه به امکان تجزیه یا بازیافت محصولات کاغذی، استفاده از لیوان های کاغذی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و تولید آن با رشد و تقاضای چشم گیری مواجه شده است. 

از جمله مزایای این طرح می توان به توجیه اقتصادی و سودآوری بالا، در عین سادگی و سهولت اجرای آن می باشد. در حال حاضر با توجه به مصرف روزافزون این لیوان ها نیاز مبرم به تولید انبوه آن احساس می شود. بنابراین سرمایه گذاران راغب می توانند با راه اندازی خط تولید لیوان کاغذی تولید انبوه آن را در دست گرفته و به سودآوری قابل توجهی دست یابند. 

معرفی محصول

توليد ظروف يكبار مصرف به چهار شكل عمده پلاستیک پلی استایرن، پلاستیک pp، فوم و کاغذی انجام شده و عرضه می گردد.ظروف كاغذی يكبار مصرف، شامل انواع ظرف غذا و لیوان ها می باشند كه از نوعی كاغذ آغشته به آلومينيوم يا موم و يا برخی رزين ها توليد و جهت استفاده برای نوشيدنی ها و مواد غذايی مورد استفاده قرار می گيرند. اينمحصولاتدر مقايسه با كالاهای مشابه خود كه شامل ظروف يكبار مصرف پلاستيكی می شوند، از جذابيت بيشتری برای عموم مردم برخوردار بوده و مصرف آن در حال گسترش است. لازم به ذکر است که استفاده از این نوع ظروف، يكی از الزامات وزارت بهداشت در عرضه نوشيدنی ها، بستنی ها و برخی مواد غذايی می باشد. بنابراين می توان گفت كه ظروف طرح حاضر از لحاظ بهداشتی، در ميان ساير ظروف از ارجحيت بالاتری برخوردار می باشد. ليكن نقطه ضعف اين ظروف، استحكام پايين آن در ابعاد بزرگ می باشد. 

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث واحد کشت چای ترش 

از دیگر مزایای این طرح می توان به سادگی اجرا، عدم سرطان زایی، قابلیت استفاده برای انواع نوشیدنی های سرد و گرم، حفظ دمای نوشیدنی و عدم آسیب به محیط زیست اشاره کرد. لازم به ذکر است که جنس دو لایه این لیوان‌ها در مقایسه با لیوان پلاستیکی عایق بهتری در برابر حرارت ایجاد می کند و در زمان استفاده از مایعات داغ مانند چای در دست گرفتن آن راحت تر است.علاوه بر آن این لیوان ها قابلیت چاپ داشته و می توان با بهره گیری از خلاقیت طرح هایی با تنوع بسیار بالا ایجاد و جذابیت کرد و بدین وسیله استفاده از این لیوان ها را برای افراد گوناگون و در کاربردهای مختلف، بالا برد. از جمله این کاربردها استفاده تبلیغاتی از لیوان هایی با طرح خاص یا لوگوی خاص یک مجموعه یا رویداد منحصر به فرد می باشد. 

کاغذ مورد استفاده در تولید لیوان کاغذی استروک نام دارد. استروک در واقع یک لایه کاغذی با روکشی از پلی اتیلن است که به آن کاغذپلی اتیلنییا کاغذPE  نیز می گویند.پلی اتیلن مورد استفاده در استروک، لایه داخلی لیوان را تشکیل می دهد و باعث خاصیت ضد آبی لیوان می‌شود. لازم به ذکر است که كاغذ مورد استفاده در توليد ظروف كاغذی يكبار مصرف عموما وارداتی بوده و از كشورهایی مانند تركيه، ژاپن، چين و كشورهای اروپايی با کیفیت و درجه مرغوبیت متفاوت وارد مي شود.  

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در اين فرآيند، درجه كيفيت ماشين آلات مورد استفاده در توليد است كه اين عامل سبب ايجاد سطح كيفيت محصول توليدی می شود.در حال حاضر در ایران كليه واحدهای توليدی این محصول از ماشين آلات اروپايی استفاده می کنند.  

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی احداث واحد بازیافت لاستیک

در نهایت این قبیل از ظروف یکبار مصرف به اندازه‌ای کاربردی و پرمصرف هستند که راه اندازی کسب و کار تولید لیوان کاغذی می‌تواند یک ایده ای اقتصادی پرسود به حساب آید.زیرا از آن دسته مشاغلی است که هزینه اولیه نسبتا پایینی دارد، طوری که کار را می توان با حداقل فضای ممکن نیز راه اندازی نمود و از سود به دست آمده از تولید این محصول بهره برد. 

تجهیزات، مواد اولیه و تعداد پرسنل مورد نیاز 

تجهیزات مورد نیاز برای تولید لیوان کاغذی: 

  • ماشین برش کاغذ 
  • ماشین فرم 
  • ماشین چسباندن لبه ها 
  • ماشین چاپ سیلک اسکرین 

تعداد افراد مورد نیاز برای اجرای این طرح با حجم تولید سالیانه 60 تن، حدود 6 نفر می باشد. 

خلاصه وضعیت سرمایه گذاری

میزان سرمایه لازم برای اجرای طرح تولید لیوان کاغذی به حجم تولید مد نظر تولید کننده، منطقه تاسیس، نوع دستگاه‌های مورد استفاده، کیفیت مواد اولیه و   بستگی دارد. به طور تقریبی می توان گفت میزان سرمایه ثابت لازم در این طرح با ظرفیت تولید سالیانه 60 تن لیوان کاغذی در زمینی به مساحت 700 مترمربع، حدودا بین 2 تا 2.5 میلیارد تومان برآورد می شود. لازم به ذکر است که نرخ بازگشت سرمایه در این طرح 36 درصد می باشد. 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *