بیش از 10 سال به شرکت ها کمک می کنیم تا به اهداف مالی و تجاری خود برسند. مکس بیز یک آژانس مشاوره ارزش محور است.

گالری

اطلاعات تماس

051-12345678

ایران، خراسان رضوی

maxbizz@mail.com

جریان وجوه نقد 

Rate this post

صورت جریان نقدی نشان می دهد که چگونه وجه نقد در یک دوره زمانی خاص، مانند یک ماه یا یک چهارم، به داخل و خارج از کسب و کار شما می رود. 

صورت جریان نقدی جریان های نقدی ورودی از فروش، پرداخت های دریافتی از صورتحساب ها، فروش دارایی ها، سرمایه گذاری ها و وام ها را نشان می دهد. جریان های خروجی به مخارج نقدی، پرداخت صورتحساب، پرداخت وام، خرید دارایی و سایر مخارج تقسیم می شوند. 

نحوه استفاده از مثال صورت جریان نقدی 

می‌توانید از این دانلود به عنوان الگویی برای پیش‌بینی جریان نقدی یا ایجاد صورت‌حساب جریان نقدی تاریخی استفاده کنید.

اگر می خواهید جریان نقدی تاریخی را مستند کنید، تاریخچه ماهانه وجوه نقد دریافتی و خرج شده توسط کسب و کار خود را وارد کنید. این الگو جریان نقدی خالص و موجودی نقدی شما را در شروع و پایان هر ماه محاسبه می کند. 

صورت جریان نقدی همچنین می تواند برای پیش بینی جریان نقدی استفاده شود. هنگام پیش‌بینی جریان نقدی، پیش‌بینی می‌کنید که چه مقدار پول نقد در هر نقطه مشخصی در آینده خواهید داشت تا بتوانید برای مشکلات احتمالی جریان نقدی آماده شوید. 

پیش بینی جریان نقدی 

پیش بینی جریان نقدی بخش مهمی از برنامه ریزی تجاری است. این بینش‌هایی را که برای درک اینکه کسب‌وکارتان در آینده به چه مقدار پول نقد نیاز دارد، ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد برای وام‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و هر نیاز نقدی دیگری برنامه‌ریزی کنید.

شاید برای شما مفید باشد :   چطور کسب و کار خودم را داشته باشم؟

هنگام پیش‌بینی جریان نقدی، درک تفاوت بین «فروش نقدی» و «وجه نقد از حساب‌های دریافتنی» بسیار مهم است. اینها دو ردیف در الگوی پیش‌بینی جریان نقدی هستند که باید هنگام ایجاد پیش‌بینی جریان نقدی خود، آن‌ها را پر کنید.

فروش نقدی پیش‌بینی شما از وجه نقدی است که از مشتریان دریافت می‌کنید زمانی که آنها به شما در زمان فروش پرداخت می‌کنند. یعنی فاکتوری برای آنها ارسال نمی کنید – آنها فوراً به شما پرداخت می کنند. 

وجه نقد از حساب های دریافتنی پولی است که پس از ارسال فاکتور از مشتریان دریافت می کنید. معمولاً مشتریان فاکتورهای نت-30 یا گاهی اوقات بازه زمانی طولانی تری را پرداخت می کنند. شما مقدار پولی را که مشتریان در حساب های دریافتنی به شما بدهکار هستند را پیگیری می کنید و پس از آن که واقعاً پرداخت می کنید، پرداخت های مربوط به آن فاکتورها را در صورت جریان نقدی خود ثبت می کنید. 

صورت های جریان نقدی مستقیم در مقابل غیر مستقیم 

دانلودی که ما در اینجا ارائه می کنیم، صورت جریان نقدی مستقیم است. کل پول نقدی را که برای خرج کردن برنامه ریزی کرده اید جمع آوری می کند و آن عدد را از پول نقدی که قصد دریافت آن را دارید کم می کند: 

وجه نقد دریافت شده – وجه نقد خرج شده = جریان نقدی 

بر اساس موجودی اولیه نقدی شما (مقدار پولی که در ابتدای پیش بینی در بانک دارید) موجودی نقدی آینده شما را پیش بینی می کند.

شاید برای شما مفید باشد :   طرح توجیهی بسته بندی چای و دمنوش 

روش دیگر ایجاد صورت جریان نقدی استفاده از روش غیر مستقیم است. این روش با درآمد خالص شما که در غیر این صورت به عنوان سود شما شناخته می شود شروع می شود و سپس برای محاسبه جریان نقدی به آن عدد اضافه و تفریق می کند.

شما می توانید یک مثال صورت جریان نقدی را دانلود کنید که از روش غیرمستقیم استفاده می کند، اما ما روش مستقیم را برای پیش بینی ترجیح می دهیم زیرا استفاده از آن بسیار ساده تر است. مطمئن باشید هر دو روش به یک نتیجه می رسند. 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *